Komponent Udskiftninger / udskiftninger

S

Spork

Guest
Hej, jeg at samle en kreds, og jeg har ikke den nøjagtige model af transistor i den skematiske (BC547B). Kredsløbet kræver to af dem og som de fleste af os, har jeg en masse andre transistorer. Jeg tænkte på om jeg bare kunne erstatte dem ud for dem, jeg har. De ting, jeg er ikke sikker på om, er hvordan kan jeg vide, hvad der er en god erstatning, og hvad er ikke? Et behov (BC547B) Ens jeg har på hånden (MPSA05, MPSA06, MPSA56, 1402D, 417-219, 2N3702, D545-D8C, D655-F, ECG382, D261-R79, 2SD261) Circuit er nedenfor, hvis du har brug for en reference for hvad de er vant til. h ** p: / / www.jdm.homepage.dk / newpic.htm Tak, Spork

Ok, dette er din sittuation ... Du kan gå til en butik, der sælger elektroniske komponenter og købe dig en BC547 eller du kan bruge 2N3702. De kendetegn for 2N3702 er temmelig similair til BC547. Den BC547 er formentlig en af ​​de mest populære transistorer, og du showld altid har et par om ca. Good Luck

Du kan bruge 2N3702, men bare holde det under 100MHz, bør PIC programmør arbejde. Men det bedste er at lytte til RossiRPI og købe BC547B.

Den subtitute er op til dit behov. Bare finde ud af den virkelige arbejde strøm / spænding / effekttab / frekvens / HFE af transistoren i dit kredsløb, så du vælger den ene med parametre højere end nødvendigt, og det er OK. nguyennam

Jeg vil gå videre og købe den rigtige del, var jeg bare gad vide, hvordan at fortælle. Tak, Spork

Hej, efter at have søgt en masse for denne del jeg havde ingen held. Jeg besluttede derefter at finde den nærmeste del jeg kunne. Lo og se, der er en nyere del fra de samme producenter med næsten nøjagtig de samme specs. Den BC107B. Er det bare ny version af den samme transistor? ~ Spork

Spork, er jeg ked af ikke at se på banen, du viste i begyndelsen. I dette tilfælde vil alle lavfrekvente lille signal Si-NPN transistor arbejde, såsom BC107, du behøver ingen bekymre sig om de andre parametre. nguyennam

[Quote = nguyennam] Spork, er jeg ked af ikke at se på banen, du viste i begyndelsen. I dette tilfælde vil alle lavfrekvente lille signal Si-NPN transistor arbejde, såsom BC107, du behøver ingen bekymre sig om de andre parametre. nguyennam [/quote] Tak for svarene, har jeg lært en masse om elektronik fra dette board. Dette er bare endnu en ting jeg vil vide, for fremtiden. ~ Spork

Det er meget rart at høre dig sige det. Din sag lige nu, er det samme med min et par år siden på min begyndelsen af ​​elektronik, på det tidspunkt, prøvede jeg at samle alle dokumenter i forbindelse med udskiftning og tilsvarende af halvleder komponenter. Når jeg blev mere dygtige, jeg fandt ud af at de fleste af den slags dokumenter er virkelig ubrugelige, når jeg forstår godt om komponenter og kredsløb, og den virkelige komponent markeder. Ønsker du bevise dig hurtigt i elektronik. nguyennam

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back