kondensator Uoverensstemmelse

F

firsttimedesigning

Guest
Jeg har forsøgt at finde nogle oplysninger om, hvad årsagen kondensator mismatch,
indtil videre det eneste, jeg ved, er, at der er et tilfældigt kant variation.Andre mulige årsager såsom underbudt, langdistancemarchfarten gradienter.De alle kan fjernes ved hjælp af fælles tyngdepunkt geometri.Hvad vil jeg gerne vide om, er, at hvor meget effekt ikke tilfældig kant variation på kondensator forholdet?Og hvorfor vil folk sige, er det lettere at matche to store kondensatorer i stedet for to små kondensatorer?Er det, fordi det tilfældige kant variation afhænger af størrelsen af kondensator.Tilfældige kant variation formentlig adskiller sig fra teknologi til teknologi.Men kan nogen give mig en generel værdi?som en gennemsnitlig værdi eller sådan noget.

Statistisk Tilfældige fejl i kondensator forholdet er konstateret at være afhængig af inverse kvadratrod afhænger af kondensator-området.og lineær afhængighed på permiter-til-området ratio.

Det er de fælles regler, der skal følges for at få bedre overensstemmelse:
Brug identiske geometrier
- Forskellige størrelser af kondensatorer passer dårligt
Brug firkantede geometrier for netop matchede kondensatorer
- Perifere variationer er vigtig kilde til tilfældige mismatch
- Laveste periferien til området ratio
Foretag kondensatorer er så stort som muligt
- Optimal størrelse mellem 20 x 20 til 50 x 50 um
Sted matchede kondensatorer der støder op til hinanden
- Stort antal kondensatorer bør placeres i rektangulære arrays
Sted prøvedukkens kondensatorer omkring yderkanten af array
- Dummy kondensatorer vil skjold matchede kondensatorer fra siden elektrostatisk
felter og fjerne variationer i etchrates
Elektrostatisk skjold matchede kondensatorer
- Indeholder fringing felter
- Gør det muligt fører til at gå over kondensatorer
- Shields kondensatorer for elektrostatiske felter
- Reducerer virkninger af emballage stress
Cross par opstillede kondensatorer
- Minimerer virkningerne af oxid gradienter
Overvej kapacitans af kundeemner
- Kundeemner vil bidrage til kapacitans
Undgå at køre fører over uafskærmede kondensatorerKig på den vedhæftede fil for bedre statistiske data.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg tror, at give en meget overbevisende svar.
Du kan læse en bog, der beskriver de pågældende
meget nøje, navngivet art af layout.

Kære raj_shekar:

Der er nogle punkter, at jeg ikke forstår,
kan du diskutere flere detaljer?

- Hvad betyder "Indeholder fringing felter"?
Hvad er "ledende"?
Hvorfor emballage stress vil virkning cap mismatch?mpig

Raj, tak for svaret.
Men det svar, jeg leder efter, er ikke årsagerne til mismatchen men værdien af det misforhold.For eksempel, små kondensatorer er svært at matche med hinanden.Lad C være den enhed kapacitans og sige, at jeg ønsker en forholdet 1:1 mellem to kondensatorer.Det er sværere at matche et 1C kondensator med en anden 1C kondensator end at matche en 128C kondensator med en anden 128C kondensator.Forholdet 1C og 1C kondensatorer kan have 0,1% fejl.Men forholdet mellem 128C og 128C kondensatorer vil have 0,01% fejl.Denne procentdel er, hvad jeg gerne vil vide.Jeg ved, at det afhænger af den teknologi, du bruger, men jeg vil gerne vide en værdi.

Bog:
The Art of Analog Layout
Udsteder: Alan Hastings
Kapitel: 7 - Matching af Modstande og Kondensatorer.

Der finder du en meget interessant beskrivelse af, hætter mismatching og en beregning af mismatchen koefficient på kapacitans ...

Tak for besvarelse ...
Er der nogen, der ved, hvad der er den enhed kapacitans af en 12 bit successive tilnærmelse ADC?
Er de kondensatorer, at folk bruger i en 12 bit SA-ADC det samme som
dem, de bruger i pipeline ADC?

Kondensator mismatch DC / C er generelt proportional med 1 / √ Samarbejdsområde

Det er meget vanskeligt at nævne de værdier, det afhænger helt på layout / teknologi.Man er nødt til at udpakke layout og tjekke cap værdi og gentage.

firsttimedesigning wrote:

Tak for besvarelse ...

Er der nogen, der ved, hvad der er den enhed kapacitans af en 12 bit successive tilnærmelse ADC?

Er de kondensatorer, at folk bruger i en 12 bit SA-ADC det samme som

dem, de bruger i pipeline ADC?

Forholdet 1C og 1C kondensatorer kan have 0,1% fejl.Men forholdet mellem 128C og 128C kondensatorer vil have 0,01% fejl.

Er det passer til den normale
FMO'er technolygy?Lagt efter 9 minutter:SAR ADC er forskellig fra den Pipline ADC, så vejen for at vælge den enhed capcitor er ikke det samme.
For en 0.6um teknologi, en 40um * 40um enhed kondensator, den relative mismach er 0,08%.
For en 12 bit ADC, deltaC / C mindre end 1 / 2 ^ N. Så u kan vælge den enhed kondensator.

ΔC / C-forholdet skal være LSB / 2 nøjagtige.så man har til at krydse tjekke ekstraheres cap at nå nøjagtighed.

Meget godt svar!
raj_shekar wrote:

Statistisk Tilfældige fejl i kondensator forholdet er konstateret at være afhængig af inverse kvadratrod afhænger af kondensator-området.
og lineær afhængighed på permiter-til-området ratio.Det er de fælles regler, der skal følges for at få bedre overensstemmelse:

Brug identiske geometrier

- Forskellige størrelser af kondensatorer passer dårligt

Brug firkantede geometrier for netop matchede kondensatorer

- Perifere variationer er vigtig kilde til tilfældige mismatch

- Laveste periferien til området ratio

Foretag kondensatorer er så stort som muligt

- Optimal størrelse mellem 20 x 20 til 50 x 50 um

Sted matchede kondensatorer der støder op til hinanden

- Stort antal kondensatorer bør placeres i rektangulære arrays

Sted prøvedukkens kondensatorer omkring yderkanten af array

- Dummy kondensatorer vil skjold matchede kondensatorer fra siden elektrostatisk

felter og fjerne variationer i etchrates

Elektrostatisk skjold matchede kondensatorer

- Indeholder fringing felter

- Shields kondensatorer for elektrostatiske felter

Cross par opstillede kondensatorer

- Minimerer virkningerne af oxid gradienter

Overvej kapacitans af kundeemner

- Kundeemner vil bidrage til kapacitans

Undgå at køre fører over uafskærmede kondensatorerKig på den vedhæftede fil for bedre statistiske data.

Hvis du beder om beregning, jeg gætte en fysiker kunne besvare spørgsmålet.Jeg havde forskning før og de bruger forskellige algoritmer til at finde ud af kondensator mismatch.selv Hastings ikke indgående behandlet beregninger vedrørende dette spørgsmål.han blot gav overblik.

firsttimedesigning wrote:

Jeg har forsøgt at finde nogle oplysninger om, hvad årsagen kondensator mismatch,

indtil videre det eneste, jeg ved, er, at der er et tilfældigt kant variation.
Andre mulige årsager såsom underbudt, langdistancemarchfarten gradienter.
De alle kan fjernes ved hjælp af fælles tyngdepunkt geometri.
Hvad vil jeg gerne vide om, er, at hvor meget effekt ikke tilfældig kant variation på kondensator forholdet?
Og hvorfor vil folk sige, er det lettere at matche to store kondensatorer i stedet for to små kondensatorer?
Er det, fordi det tilfældige kant variation afhænger af størrelsen af kondensator.
Tilfældige kant variation formentlig adskiller sig fra teknologi til teknologi.
Men kan nogen give mig en generel værdi?
som en gennemsnitlig værdi eller sådan noget.

Du kan finde en rapport i støberier's websted om kondensator mismatch.og fra disse data, kan du besluttet din kondensator anvendes i dit design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back