Konstant Gm forudindtagethed kredsløb?

K

katrin

Guest
Jeg ønsker at designe en simpel konstant Gm skævhed kredsløb med henblik på at give en spændingsforsyning til hovedafbryder, men hvordan kan jeg begynde at designe sådan et kredsløb? og hvad er den største fordel ved denne konstante Gm skævhed kredsløb? Er det ikke variant til processen og temperatur variationer?

Du kan søge konstant-GM i google, sandsynligvis vil der være en masse pop-up. Eller bare tjekke al ananlog IC design bog.

ja konstant Gm kredsløb betyder, at GM af transistor vil være konstant over temperatur og proces variation, men dette kredsløb har brug for ekstern modstand, så GM vil afhænge af denne modstand er det Shoud være 1% tolerance kontrollere Razavi bog om dette kredsløb khouly

Så hvad er den største fordel af sådanne genmodificerede konstant kredsløb? Er er mere robust til processen og temperatur variationer i forhold til den enkle modstand og MOSFET påvirke

Afhænger af applikationen. Jeg kunne se blår ansøgning, hvor konstant gm er vigtigt 1. Opamp 2. gm-C Filter Den anden bruger henvisningen matchende arkitekturer så individuelle konstant gm er mindre vigtig end C / GM tid konstant tilpasning til et ur kilde. For opamp konstant GM reducerer udbredelsen af frekvensen erstatning. Typisk et foldet cascode udgør en afgørende sekundære pol. Det er CMOS / GMO'er af den foldede cascode enhed Hvis erstatningen også defineres af CMOS / GMO'er af input scenen og compenastion hætten får du en robust design

[Quote = khouly] ja konstant Gm kredsløb betyder, at GM af transistor vil være konstant over temperatur og proces variation, men dette kredsløb har brug for ekstern modstand, så GM vil afhænge af denne modstand er det Shoud være 1% tolerance kontrollere Razavi bog om denne kredsløb khouly [/quote] er det virkelig proces ufølsom? Jeg har virkelig brug for at vide om dette. kan du give mig kilden og hvor du citerer dette. takke dig.

Ideen om konstante gm partiskhed kredsløb er at generere skævhed strøm (IREF), som er funktionen af en modstand og omvendt proportional med μCox (W / L), så hvis du passerer dette aktuelle ind i en transistor, hvis GM er lig sqrt (2 * μCox (W / L) * IREF). Du kan se, at den eneste variabel venstre er den modstand (plus nogle konstant faktor). Du kan henvise til Razavi bog for dette.

Brug altid off-chip modstand, hvis du ønsker at bruge den konstante-GM skævhed i dit design. - Ruri

Jeg tror, GM vil ikke være konstant over temperatur og proces variation

Undskyld! Jeg er en frisk mand. Konstant GM, hvilket betyder, enhedens GM??? gm = (ΔIds) / (ΔVgs). Har jeg ret? tak: cry:

Konstant gm kredsløb er generelt realiseret med PTAT nuværende kilder til compansate ca. -2mV / ° C fald i Vbe at resultaterne sænkning strøm.

[Quote = Katrin] Jeg ønsker at designe en simpel konstant Gm skævhed kredsløb med henblik på at give en spændingsforsyning til hovedafbryder, men hvordan kan jeg begynde at designe sådan et kredsløb? og hvad er den største fordel ved denne konstante Gm skævhed kredsløb? Er det ikke variant til processen og temperaturvariationer? [/Quote] konstant-GM er PTAT nuværende, baseret på en konstant R. Så hvis R er forandring med temperaturen, GM vil ikke konstant. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] [quote = Katrin] Jeg ønsker at designe en simpel konstant Gm skævhed kredsløb med henblik på at give en spændingsforsyning til hovedafbryder men hvordan kan jeg begynde at designe sådan et kredsløb? og hvad er den største fordel ved denne konstante Gm skævhed kredsløb? Er det ikke variant til processen og temperaturvariationer? [/Quote] udover, hvad mener du at give en spændingsforsyning til de vigtigste kredsløb. Dens en Contant gm aktuelle kilde.

Konstant gm skævhed kredsløb er generelt levere uafhængige circuits.Circuit består resister R (som dybest set definerer modulet nuværende), som er processen og temp afhængig. På grund af, at modul strøm forsyningen uafhængig, men ikke behandle og temperatur. Du kan få yderligere detaljer i 11. kapitel i Razavi. Dette kredsløb anvendes i de fleste af de designs (opamps, aktuelle spejle, komparatorer osv.) for påvirke. -Mani

gm er bestemt ved geometrisk forhold alene. Det er uafhængig af forsyningsspænding, proces parameter, og temperatur. Dette er kun tro mod den første ordre for tilnærmelse, da kroppen effekt er forsømt. Derudover er alle andre transconductance er også stabiliseret, da alle transistor strømme stammer fra det samme påvirke netværk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back