Konstellation diagrammet i MATLAB

J

jankrish

Guest
Hvordan man plotte konstellation for QPSK i MATLAB med scatterplot. Vedhæft enhver kode, hvis du har. Tak.

Se denne kode for QAM, kan du ændre det som din anmodning: CLC, klare alle;% oprette en tilfældig digital besked M = 64;% alfabet størrelse x = randint (100e3, 1, M);%%% brug 16-QAM graduering til at producere yy = modulere (modem.qammod (M), x);%%%% sender signal gennem en AWGN Kanal ynoisy = AWGN (y, 27, 'målt');%%% Oprette scattet plot fra støjende data scatterplot (ynoisy), grid, til%%% demodulere ynoisy gendanne meddelelsen. z = demodulere (modem.qamdemod (M), ynoisy) figur (2), udgaaende (2,1,1); stamceller (x (1:10), »fyldt«), grid, titel (»overførte data ' ) udgaaende (2,1,2); stamceller (z (1:10), »fyldt«), grid, titel (»modtaget data ');%%% Tjek symbole erroe sats. [Num ty] = symerr (x, z) Hilsen

[color = red] scatterplot (ynoisy) [/color] [/size], grid,%%% demodulere ynoisy at inddrive meddelelsen. z = demodulere (modem.qamdemod (M), ynoisy) figur (2), udgaaende (2,1,1); stamceller (x (1:10), »fyldt«), grid, titel (»overførte data ' ) udgaaende (2,1,2); stamceller (z (1:10), »fyldt«), grid, titel (»modtaget data ');%%% Tjek symbole erroe sats. [Num ty] = symerr (x, z) Regards
Jeg har fremhævet den funktion for dig: |

Jeg har lignende problem. Jeg vil gerne oprette konstellation diagram for signal i slutningen af Chanel (med støj) og eyescat diagram for min QASK modulation og jeg har ingen idé om, hvordan. Dette er min kode (i Matlab 7.1):
% Ci ± g wejsciowy = random digitale msg x1 = rand (1.300) * 15; y1 = runde (x1), M = 16% QASK y = dmod (y1, fc , fd, fs, 'qask «, M);% Støj = szum for a1 = 1 szum = a1 * rand (1, (længde (y )))-( 0,5 * a1);% Sygnal na wyjciu kana ³ u = msg på udgangen af kanalen z1 = y + szum, tal; udgaaende (2,1,1) plot (y (1:300)) titel (»sygnal zmodulowany«) udgaaende (2,1,2) plot (z1 (1: 300)) title ('sygnal zmodulowany zaszumiony «) W1 = ddemod (z1, fc, fd, fs,' qask«, M), figur, udgaaende (2,1,1) stamceller (y1 (01:50)) titel (»ciag symboli wejsciowych«) udgaaende (2,1,2) stamceller (w1 (01:50)) title ('ciag symboli na wyjsciu, po demodulacji «) udgangen
PLZ hjælp. Sory for mit engelsk;)

Venligst ville du rette dit program til at være på engelsk, så jeg kan forstå det? tak

tilfældig digitale msg x1 = rand (1.300) * 15; y1 = runde (x1), M = 16% QASK y = dmod (y1, fc, fd, fs, 'qask «, M);% Støj (a1 - støj amplitude) for a1 = 1 støj = a1 * rand (1, (længde (y )))-( 0,5 * a1);% signal + støj z1 = y + støj tal; udgaaende (2,1,1) plot (y (1:300)) titel (»modulerede signal«) udgaaende (2,1,2) plot (z1 (1:300)) title ('modulerede signal + støj') W1 = ddemod (z1, fc, fd , fs, 'qask «, M), figur, udgaaende (2,1,1) stamceller (y1 (01:50)) title (' tilfældige msg«) udgaaende (2,1,2) stamceller (w1 (1: 50)) title ('støjende msg efter demodulation «) udgangen
noget i den retning.

http://zapodaj.net/c62dc6fb5802.jpg.html [/url], og du ser: scatterplot virker ikke som jeg ønsker. Enhver råd?
ja ven, du gjorde det i første resultat med noget galt i din kode (jeg gjorde ikke tjekket din kode). Nogle gange får jeg sådan din første resultat, og efter nogle tjekke jeg fandt nogle fejl i min kode. tjekke din kode: idé:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back