Kontrol servomotor ..

S

sharkfire

Guest
Jeg har en servomotor, rotere 360 grader.It's funktion er for at dreje hjulene venstre og højre.Nu, hvad jeg vil, hvis hjulene dreje yderste venstre (det fjerneste, at hjulet kan nå) motoren skal holde op med at rotere.Samme gælder med den rigtige retning.Det er ligesom, bør motoren kun rotere i 180 degres.Det er -90 til venstre og 90 til højre.

Hvis du vil rotere motoren, jeg har 3 receivere: L (venstre), C (Center) og R (højre).

Hvis C receiveren er konstateret, skal systemet kontrollere, hvor modtageren vil gå højt næste.Eksempel, L-receiveren.Motoren bør rotere, mindst 90 grader til venstre (hjulene vil også dreje til venstre).Efter dette, skal motoren stoppe roterende, selv L receiveren er stadig høj.Så Hvis C modtageren bliver aktiv, vil den dreje til højre, og vil gå tilbage på plads.Samme gælder med de rigtige.

Hvad skal jeg gøre med programmet?Jeg bruger PIC16F84, og forsamlingen sprog programmering.Jeg har lidt idé med forsinkelser og timere.Håber du kan hjælpe ..

Er du bruge en form for servomotor controller, eller kan du styre det fra MCU?

Hej Sharkfire.

Bruger du en hobby servomotor?
I bekræftende fald bedes du medtage kildefilen for m / controller, så vi kan begynde at spore, hvor der er problemet.
Mener du, du har tre sensorer?venstre sensor, center-sensor og højre sensor
Kommer til at bygge en linje follower robot?I bekræftende fald bedes liste ned af den komponent dig en bruger i projektet, og også den skematiske, så vi kan finde, hvor er problemet.Hvis ikke, så lad dette spørgsmål.TQ

»Lær indtil du dør '
Pian.

Hvis du bruger PWM kontrolleret RC servoer så bør de ikke vende 360 grader.Kontroller, om motorerne er i god stand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back