Kontroller for maksimal spænding tolerance af tynde / tykke transistorer

S

snfvsd

Guest
Jeg arbejder på UMC 110nm proces. Vores design omfatter både tynde og tykke gate transistorer, og vi bruger tynde og tykke transistorer med 1.5V og 3.3V forsyninger hhv. En af kontrollen til vores højeste niveau, er at kontrollere, at ingen af ​​den tynde transistorer grænseflade med 3.3V forsyninger. Tidligere I har bekræftet dette ved visuelt at undersøge alle blokke, men dette er en meget tidskrævende proces. Så jeg spørger mig selv, hvis nogen kender nogen valgmulighed i spøgelse eller UltraSIM, som kan kontrollere, om denne tilstand, eller ethvert andet værktøj, som kan anvendes til dette formål. Tak!

... eller et andet værktøj, som kan anvendes til dette formål.
Det kan gøres med en VerilogA (. Va) indeholde fil, som kender de transistor modeller, der skal kontrolleres, og de enkelte overspænding grænserne mellem alle deres noder. Under en transient analyse alle de node spændingsforskelle vil blive overvåget, og advarsler kan blive udtalt for spænding grænse overtrædelser, som Foll. en:
ADVARSEL fra VerilogA:! Vgs ind opdeling region (> 6,0 V) på enheden AMUX.I_IN0.M6.BV_CHECKER @ tid 6.813e-09 s

Tak Erikl! Dette vil helt sikkert spare mig tid, jeg kommer til at kontrollere Verilog Ams hjælpefiler at forsøge at finde ud af script / kode, jeg skal omfatte. Vil du tilfældigvis har en prøve script, der kan hjælpe mig videre?

Vil du tilfældigvis har en prøve scriptet, der kan hjælpe mig yderligere
jeg gør, men det er virksomhedens fortrolige, ked af det?. Hvis du spørger mig via PM jeg tror jeg kunne give dig en forkortet og "renset" version. Den oprindelige manuskript har mere end 400 linjer blot for de 4-terminale MOSFETs (der er flere scripts for flere dioder, BJT'ere, kasketter, modstande). Også alle hhv. -modeller skal suppleres med en ahdl_include opkald (SPECTRE). BTW: BSIM3v3 modeller kan bruge en egen indbyggede Vgs-& VDS-check (kontrolleret af vbox parameter).

BTW: BSIM3v3 modeller kan bruge en egen indbyggede Vgs-& VDS-check (kontrolleret af vbox parameter)
Erik: Mener du Device. Kontrol af indstilling under simulering menuen i ADE? Jeg prøvede det, og det synes at virke meget godt for at kontrollere VGS og VDS spændinger. Det ser ud som jeg kan tjekke næsten alt om MtS bruger denne mulighed. Men nu tænker jeg, hvis denne indstilling er tilgængelig, så hvorfor skulle vi ønsker at bruge veriloga som også tvinger os til at ændre modellen filer osv. Er der nogen fordel for at bruge denne metode?

Erik: Mener du Device Kontrol indstilling under simulering menuen i ADE? Jeg prøvede det, og det synes at virke meget godt for at kontrollere VGS og VDS spændinger. Det ser ud som jeg kan tjekke næsten alt om MtS bruger denne mulighed.
Ja, det er ok, hvis du har BSIM3v3 (eller 3v4) modeller. Tjek om din MOSCAPs er inkluderet.
Nå, de junction-enheder (BJT'ere og alle dioder, hovedsageligt parasitære dem) og modstande-til-deres-bulk overspændinger er ikke markeret. Vi var nødt til at håndtere> 30V overspænding, så disse junction-enheder blev bragt i fare. Faktisk har de parasitiske dioderne ikke at stå mere spænding end deres MOS kolleger, dog - i vores tilfælde - dette var ikke tilfældet for de BJT'ere og Schottky dioder og beskyttelse modstande.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back