kontrollere flere lysdioder Lysstyrke

S

slide

Guest
Jeg har brug for en måde at kontrollere ca 10 lysdioder lysstyrke (alle den samme lysstyrke), men jeg kan ikke bruge PWM fordi disse
LED'erne bruges til at belyse et lille område, hvor en Linear Array vil forstand overvejelserne.LED drivere jeg
har set online synes at være meget mere end nødvendigt.Kan nogen hjælpe mig finde ud af en lille del count løsning?

Hvor meget aktuelle Har du brug for at køre LED med?
Af den måde, hvilken slags eksperiment er det hardware til?

Min
LED'erne har en peak sende strøm på 100mA således med 10 lysdioder 1A max.

Disse vil levere belysning til en lineær Sensor Array foretaget af KFB.Sensoren kan registrere på et 5MHz sats så Thats hvorfor jeg har brug for konstant lysstyrke.

Hvad med en nuværende reguleringsmyndighed gerne om s.17 af dette faktablad: http://cache.national.com/ds/LM/LM117.pdf

?

Måske kan du feed back sensor array's produktion til kontrol lysstyrke.Hvis dit signal er på AC (du nævner 5 MHz), oprette et lavpasfilter med hjørne frekvens langt under, at (få Hz måske), at der bør output en nær DC måling af optisk indgang til sensoren.Sammenlign det med en henvisning, og lad forskellen drev en strøm-eller spændingsregulering regulator.

Brug af en UC vil kræve AD og DA skridt i mellem ..

Ville det være en idé?

slide wrote:

Jeg har brug for en måde at styre lysstyrken fra en UC

solidstate:

Dette er beskrivelsen af Linear Sensor Array (Taos TSL208R), at jeg bruger:
Citat:

Den TSL208R lineære sensor array består af en 512 × 1 array af fotodioder og tilhørende afgift forstærker kredsløb.
Den pixels foranstaltning 120 μm (H) med 70 μm (W) med 125-μm center-til-center afstand og 55-μm afstand mellem pixels.
Betjeningen er forenklet ved, indre logik, der kun kræver en seriel input (SI) signal og et ur.

Den TSL208R er beregnet til brug i en bred vifte af anvendelser, herunder varemærke afsløring og kode læsning, optisk tegngenkendelse (OCR) og kontakt billeddannelse, kant afsløring og positionering samt optisk lineære og roterende kodning.

slide wrote:

kender:Alligevel at gøre dette drev 10 eller så lysdioder på en gang?
Det ser ud som det vil arbejde for 1, men jeg har brug for mange.

Jeg har kun 3.3V ud fra UC eller ca 11.1V direkte fra batteriet.

slide wrote:

Jeg har kun 3.3V ud fra UC eller ca 11.1V direkte fra batteriet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back