kontrollere motorens hastighed!

L

logos214

Guest
[/ b] finder en vide hvordan jeg kan styre hastigheden på en lille motor som en fjernbetjening bil motor :!:!!!Er der et kit jeg kan købe eller måske schamatics eller et link med meget detaljerede oplysninger tought er at gøre en så være i stand til at genskabe en på en meget billig pris.ive blevet læsning om dette emne på andre fora og de ting er jeg dont understant, hvad de sigerså nogen fik et link til mig eller noget, jeg vil bruge dette til at fremskynde motorer gerne på en robotarmen eller sinke mottor når den er bygget.som en løbende reducer eller noget fra et 9 volts batteri op til en vekselstrømsadapter alle info vil hjælpe

At kontrollere DC motor's retning og hastighed, du skal være fortrolig med H-Bridge og PWM ..
Må søge på Google for at finde ud af mere info om disse vilkår ..
http://www.mcmanis.com/chuck/robotics/tutorial/h-bridge/
http://casemods.pointofnoreturn.org/pwm/pwmtheory.html

Her er et praktisk eksempel på motordrevne kontrol (H-Bridge og PWM)
ved hjælp af et joystick (A / D konvertering):
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=181462
Også, kan du blive nødt til at lære lidt om microcontrollers ..
Ovenstående eksempel er baseret på PICAXE microcontroller, som har bygge-in PWM funktion, så i stedet for fra ridser,
skal du bare ringe til PWM i programmet ..
Code:pWMOUT pin, periode, driftscyklusser- PIN-koden er en variabel / konstant som angiver I / O-pin bruge.- Perioden er en variabel / konstant (0-255), der fastlægger PWM periode

(periode er længden af 1 on / off cycle dvs. den samlede varemærke: rum tid).- Duty er en variabel / konstant (0-1023), der fastlægger PWM arbejdscyklus.

(arbejdscyklus er mærket eller på tid)

Jeg ved, at dette er en gammel post, men hvis du planlægger at bruge et 9V "transistor" batteri, du vil finde det vil have en meget kort levetid.You need NiMH genopladeligt AA celler mindst, da de har en meget høj nuværende kapacitet og decharge satser.

Håber nogen af disse to kits fra United 7 teknologier kan hjælpe dig.Både kits leveres med 4 relæ for 4 kanaler med fælles, N / C og N / O-kontakter tilgængelige via PBT stik.Motorerne er nødvendigt at være kabelforbundet i den rigtige rækkefølge for at arbejde efter behov.Pakkerne leveres med komplet dokumentation, Skema, PCB,
der er nødvendige komponenter og komponenten layout som hjælper dig med at konstruere og arbejde sættet.Flere detaljer og andre projekter kan ses på www.united77.com/projects.htm

1.RF baserede 4 kanal Remote controller baseret på "Holtek" EN / dekodere
Dette er en fjernbetjening, som er meget udbredt i robotsystemer ansøgning hvor i momentan tilstand, 4 kanaler er tilgængelige.Modtagers side er udstyret med fire relæer på ud sættes der kan kabelforbundet på nogen konfiguration til den krævede operation.Enkelte adresser kan blive udvalgt til at drive mere end én fjernbetjening kit på et tidspunkt.

2.Multipurpose Fire kanal RF Remote med 89C2051 Microcontroller.
Dette er en fjernbetjening, som kan anvendes i vid udstrækning i robotsystemer ansøgning når i momentan tilstand.Alle de 4 kanaler kan individuelt programmeres som latched udgange til belysning belastninger eller momentan udgange til klokke eller enhver anden automatisering krav.Modtagers side er udstyret med fire relæer på ud sættes der kan kabelforbundet på nogen konfiguration til den krævede operation.4 individuelle adresser kan blive udvalgt til at drive mere end én fjernbetjening kit på et tidspunkt.

Held og lykke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back