kontrollerende DC motor hastighed

J

jit_singh_tara

Guest
Hej, jeg har en DC motor på 24V 3 Amp, hvordan kan jeg nedtrappe sin rpm til 1 rpm, men jeg dont ønsker at reducere sine drejningsmoment. 1.Hvis jeg reducere spændingen til 1 eller 2 volt rpm reducerer, men motoren kan stoppes med hånden. 2. hvis jeg prøver at bruge PWM, så hvad er princippet bag dette.

Om PWM: ========== Det er ligesom, hvis du har en 24V motor, prøve at køre det på omkring 12V.The motorhastigheden ville være halvt, betyder hastigheden er direkte proportional med potentielle forskel på Armature Spænding, ikke i betragtning af feltet aktuelle i dette tilfælde. Antag, at du vil køre din motor på halvdelen af den fulde nominelle hastighed på 24V.The PWM vil tænder og slukker den anvendte spænding på 24V meget hurtigt nok, så det gennemsnitlige output ville blive noget 12V og din motor vil køre med den halve hastighed . Motoren kun meddelelser den gennemsnitlige spænding vises på tværs af det. Hvis skift er hurtig nok, er motoren ikke mærke til det, er det kun meddelelser den gennemsnitlige effect.When gør PWM styring, huske på, at en motor er en lavpas-enhed. Årsagen er, at en motor er hovedsageligt en stor spole. Det er ikke i stand til at passere højfrekvent energi, og derfor ikke vil klare sig godt ved hjælp af høje frekvenser. Rimeligt lave frekvenser er påkrævet, og derefter PWM teknikker vil arbejde

Hej, har dit andet spørgsmål er blevet besvaret verbosely, jeg vil prøve den først. Hver motor har et særligt træk, der viser hastighed afhængighed af drejningsmoment. Til permanent magnet DC motorer, er dette blot en dråbe proportial til moment. Det er en simpel funktion af grundlæggende motoriske parametre, blandt andet snoede modstand. Årsag det er en lineær konstant, en gradient, effekten er stærkere ved lav hastighed. For at overvinde det, har du grundlæggende to muligheder: 1. Ved hjælp af en hastighedsregulator med fart sensor 2. Brug af en elektronisk erstatning for anker snoede modstand Sidstnævnte kan ikke være perfekt, men det kan være tilstrækkeligt for mange applikation. Den effektivt introducerer en negativ modstand i serie med motoren, hvilket øger motorens spænding, når drejningsmoment og motorstrøm stiger. Regards, Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back