Konverter-80dBm på 1GHz impuls til en base band impuls

I

imett

Guest
Hej, jeg forsøger at forklare mit problem: jeg har at konvertere en RF-impuls, bredde på ca 1us eller mindre med frekvens op til 1GHz eller 2GHz til en baseband impuls kan ses med min omfang (100MHz). Min første idé var at bruge en ikke forudindtaget SCHOTTKY detektor og to MMIC med +40 dB i forstærkning med meget simple design, men sensitivitet (det laveste signal målt med anvendelsesområdet 2mV/DIV) blev om-45dBm. Andet skridt var en forudindtaget detektor men følsomhed var ved-50dBm Så det sidste trin er at bruge en opamp til at konvertere den høje impedans detektoren (10K) til en 50ohm men følsomhed stigning på-70dBm. Kan nogen give mig nogle forslag til at øge følsomhed? Der er en måde at bruge en aktiv detektor i stedet for en passiv detektor, jeg har prøvet med en præcision ensretter, men det arbejde op til 500 MHz. tak på forhånd.

Jeg tror, ​​det ville arbejde (over et begrænset dynamisk område) får du et filter til at begrænse støjen magt. Typisk puls opdagelse er gjort med en logaritmisk detektor / forstærker, formentlig ned konverteret og filtreret først. -100 DBm, skal 1 MHz pulser ikke være et problem i betragtning af et lavt støjniveau ned-konvertering og tilstrækkelig filtrering. Men huske på den grundlæggende grænse på -174 dBm / Hz + 10 * LOG (BW), og du har brug for nogle S / N over, at der for troskab. http://www.analog.com/en/rfif-components/log-ampsdetectors/products/index.html

En bredbåndsforbindelse forforstærker synes at være et generelt og realistisk løsning.

Tak for svarene, var min første eksperiment ved hjælp ad8318 men det har log forstærkeren (over syv eller partiet årtier) og eventuelle impuls vil forveksles med støj, infact de schottly diode er næsten lineær for lille signal, men for højt signal det til at virke med pladsen loven. For eksempel brugte jeg en ZX47-60-S + af mini-kredsløb og indeni er der et ad8318 med det samme kondensator / modstand forklaret i evalueringen bestyrelse Analog Devices .(!!) Den løsning om, bruge en anden forforstærker er farligt, med en store gevinst kredsløb blev ustabilt. Enhver kommentar vil blive meget apreciated! thansk igen

Du har ikke nævnt, hvor meget filtrering du har, hvis nogen. Hvis du bruger den fulde 3,5 GHz båndbredde af AD8313 så vil du ikke være i stand til at opdage noget under -174 dBm / Hz + 10 * LOG (3,5 GHz) = -79 dBm. Selv da din puls er det samme niveau som støj, og du skal have 10 dB S / N, så du taler mindst et filter fra 350 MHz båndbredde. Ideelt set bør du ønsker kun et par MHz bredt filter, så du ned nødt til at konvertere, da du ikke kan nemt få det filter på 1 -2 GHz. En hurtig måde at gøre det på ville være at trykke på IF off et spektrum analysator (normalt 70 eller 110 MHz), og foder, til et filter, derefter ind i din rækkevidde eller diode-detektor. Du bliver nødt til at kontrollere IF BW af din analysator for at sikre den er bred nok. Du kan endda bruge en radio scanner som nogle har 10,7 MHz IF ud, men som regel ikke nok BW dog snævert bånd keramiske filtre er billige. Hvis du forsøger at dække hele 1-2 GHz-båndet på en gang så, der kræver $$$$$.

Faktisk er min følsomhed er om-75dBm Jeg har nået denne funktion med tre MMIC med 20dB hver, en Schottky diode fra avago og en video buffer.The video buffer er det sidste skridt, fordi dioden er afsluttet den 10kOhm så signalet er afkoblet med denne video buffer (bandwitdh cirka 100MHz). Jeg har keeped i tankerne, at jeg arbejder på kanten af ​​støj en signal, men med en mixer jeg har til et godt kender frekvensen af ​​RF puls, hvis frekvensen er 1.5GHz i stedet 1GHz og LO er fast, denne løsning virker ikke. Lad mig vide, hvis jeg tager fejl

Jeg formoder din MMIC forstærkere er fodring tilbage og oscillerende på dig! Jeg ville gøre noget som dette. Hvis LO er afstemmelige, ville jeg gøre IF filter noget i retning af 200 MHz eller deromkring for at begrænse støjen båndbredde. Efter detektoren diode, kan du tilføje en opamp video forstærker til at forstærke signalet, hvis det ønskes. Måske vil det ikke være nødvendig. Sandsynligvis fordi du ønsker en LPF foran oscilloskop, forudsat det er en digital oscilloskop (anti anliasing).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back