Konverter udgang til 0-5V

J

jassi

Guest
Hej, jeg forsøger at designe et barometer, som jeg har besluttet at bruge MPX4100 sensor. det er output går så 0.3V-4.9V for 20kPA til 105kPa, outputtet er ikke lineær. det er efter ligning Vout = Vs * (0,01059 * P-0,152), som kan ses i nedenstående diagram (udvundet af datablad). Jeg ønsker at konvertere denne udgang til 0-5Volts output (ved hjælp af hardware), som er min del af projektet. Jeg vil være virkelig taknemmelig til dig, hvis kan du hjælpe mig ud. Regards

En mulighed er at bruge opamps .. se billedet nedenfor .. Den første opamp kan "skifte" spændingen fra 0.3-4.9V til 0.0-4.6V, og den anden opamp kan forstærke dette signal fra 1,087 til at producere de nødvendige 0-5V output .. En anden mulighed er at ansætte en lille microcontroller som den 8-pin PICAXE-08m, bruge sin PWM output til at generere 0-5V og et af sine analoge imputs at tage 0,3-4.9V (eller hvad du har brug for) indgangssignal .. Tag et kig på dette eksempel: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=163559 Hilsen, IanP

tak for svar, men i din første løsning gennem opamp WHT bør være den værdi af modstand til at konvertere 0,3-4.9V til 0.0-4.6V, og den anden opamp signal fra 1,087 til at producere de nødvendige 0-5V output .. tak

Vælg følgende: - R1 = ∞ - R4 = R5 = R6 = R7 = 10kΩ og: - R8 = 10kΩ - R9 = 870Ω forudsætning af, at spændingen mellem R2 og R3 = 0.3V (jeg ved ikke, hvad referencespænding er du kommer til at forbinde til toppen af R2) output vil være 0-5V .. Levering til opamp bør være + /-8V til + /-15V .. Regards, IanP

efter jeg flytte output til 0.0-4.6V, vil det gører output lineær. Lad mig forklare, hvad jeg prøver at sige, med et eksempel, jeg ved, jeg får 0.3volts for 20kPa (sensor standard værdi) og nu, hvis jeg får en spænding = 1,575 volt og løse det så tryk = (20/0.3) * 1,575 = 105kPa, men i stedet sensoren giver 4.9volts for 105kPa nu, hvordan man håndterer dette problem. hvis jeg selv skift fra 0,3 til 4,9 til 0.0-4.6V Jeg tror ikke, så jeg kommer ud af dette problem. tak for tidligere svar

Du er nødt til at bruge den formel, der bruges af konverteringen: NewVoltage = (OldVoltage - 0.3V) * 1,087 eller: OldVoltage = (NewVoltage/1.087) + 0.3V og anvende det til trykket formlen .. Regards, IanP

Jeg er nødt til at bruge opamps og producere 0-5 volt Jeg kan ikke bruge formler eller mikro-controllere til dette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back