Krævede Hjælp til to hjulafbalancering robot.

B

bigaussie

Guest
Hej,

Jeg arbejder på robotteknologi, med ringe viden om fysik.Jeg har en tendens til at bruge det meste tommelfinger regler og trial and error "-metoder til at løse problemer.Nu har jeg i hånden et projekt til at bygge balance robot, med servoer og PIC controller.Jeg har planlagt at starte projektet, efter at jeg graver til niveau, hvor jeg befinder mig overbevist om at starte det.
Jeg har brug for hjælp fra folk, ekspert i robotteknologi, please.

Nu har jeg ADXL 3 akse accelerometer.Jeg læste online artikel fra et blad måske Servo eller sådan noget, som havde et projekt, som kun anvendes accelerometer balance robot.Min opgave går ud over balancering, skal det gå, dreje og manøvrere sig selv.Så jeg kan ikke bruge dette projekt.

Jeg henviste også til flere andre projekter, der sagde, at en kombination af gyro og accelerometer skal for stabilitet.

Så mit spørgsmål er
Kan det gøres kun ved hjælp af accelerometeret?
Er der et sted hvor jeg kan lære nogle grundlæggende om afvejning robotter?
Hvad er det Kalman filter alligevel?

På forhånd tak.

Siódmego czerwca informowaliśmy o wystawieniu na aukcję największej na świecie (co zostało potwierdzone przez księgę rekordów Guinnessa) kolekcji gier wideo. W momencie pisania newsa cena za nią wynosiła 90 tysięcy dolarów. Ostatecznie została ona sprzedana za wielokrotnie większą kwotę.

Read more...

Hej,
bedre ikke at diskutere om accelerometer og alle andre komponenter ..
Få år tilbage var der en fantastisk artikel om balance robot i Nødder og volt magasin jeg husker oktober 2006 og december 2006 spørgsmål.
Jeg har ikke nogen kopi af magasinet kan du søge på din egen eller købe disse arkiver eller også søge online nutsandvolts hjemmeside for overblik over projektet.
det kan hjælpe dig meget.
Citat:

Hvad er det Kalman filter alligevel?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back