kraftelektronik spørgsmål

A

alalim

Guest
Hvorfor kan vi ikke forstærke et rektangulært (skarpe kanter) DC-signal ved hjælp af konventionelle forstærkere ....

Kan du fyre en detaljeret redegørelse ...... jeg har grundlæggende kraftelektronik baggrund

kanterne har en høj frekvens indhold ...... så vi bruger SMPS stedet, specielt med den effekt er meget stor

nogle kalder SMPS en forstærker ...... nogle kalder det en konverter ... nogle en regulator ..... nogle forstærkere i klasse D-mode er ligesom SMPS's

Jeg ved, at kanterne har en høj frekvens compnents ...... Mit spørgsmål er ikke, hvordan vi kan forstærke dette signal, men det er hvorfor kan vi ikke forstærke ved hjælp af en op-amp ...... hvad der sker med op-amp, hvis den forsøger at amlify dette signal ..... dens en høj effekt signal

Du kan forstærke signalet.Vi gør det hele tiden.
Problemet er, at med oversigt over begrænset båndbredde på forstærkeren den højere orden dele af spektret vil blive forstærket af mindre og der vil være fase forsinkelser på disse frekvenser, også.Så det endelige resultat vil være et forvrænget output.

Men dette er et faktum, og vi leve med det.Vi har lige tal på resultaterne og se, om vi kan leve med dem.

Ofte opamp har en slew-rate begrænsning, der vil komme i spil., Der fortæller dig, hvor hurtigt produktionen kan ændre.Hvis input kanterne er hurtigere end den langsomme sats evne til opamp, så dit input kvadrat-bølge vil komme ud at ligne en trapez eller en trekant, fordi opamp ikke kan ændre sin produktion hurtigere end det.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back