kredsløb af spænding SHIFTER

A

Alberta

Guest
Hej,

Jeg arbejder på projektet med EKG signal processin og bruge PIC controller.Men problemet er, at PIC doesnot tage negative signaler.Så
jeg har tænkt at bruge spænding SHIFTER (dvs. tilføje en dc niveau i EKG signal).Kan nogle en henvise mig nogle kredsløb for at flytte spænding med et beløb på 1 eller 2 volt.Hvis nogle har en bedre idé end dette så også fortælle mig.
Tak

Som mest simple løsning, kan du enten bruge en spænding adskillelsesstolpen med to modstande, en tilsluttet dit signal, og den anden til Vcc henholdsvis ADC reference.Dette indebærer et signal niveau reduktion,
f.eks ved -20 procent til 1 V skift eller -40 procent til 2 V (forudsat 5V Vcc).Eller du kan bruge AC Kobling med en spænding adskillelsesstolpen på ADC input til at definere bias plan.RC skal være valgt store nok til ufordrejet signal transmission.Jeg gætter, EKG forstærker har også en AC sammenkoblingsanordninger i frontend.Eller du kan bruge en OP kredsløb, der gør det muligt at indstille signalet gain og offset uafhængigt.

Alberta,
Du kan bruge en instrumentering forstærker såsom Analog Devices AD524.Tilslut en positiv spænding til reference input pin at flytte produktionen af det ønskede beløb.Dette giver en meget præcis metode.Nøjagtigheden er begrænset af nøjagtigheden af de referencespænding, og offset spænding af IA, der typisk vil være meget lille.
Hilsen,
Kral

Kral wrote:

Alberta,

Du kan bruge en instrumentering forstærker såsom Analog Devices AD524.
Tilslut en positiv spænding til reference input pin at flytte produktionen af det ønskede beløb.
Dette giver en meget præcis metode.
Nøjagtigheden er begrænset af nøjagtigheden af de referencespænding, og offset spænding af IA, der typisk vil være meget lille.

Hilsen,

Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back