kriterierne for at migrere fra 8-bit til 32-bit Microcontroller

V

Vijay s

Guest
Hey Guys

Hvad er kriterierne for at migrere fra 8-bit til 32-bit Microcontroller ..
og hvorfor 16-bit er ikke så populære ..

Hvorfor siger 16-bit er ikke populært.De fleste af mine designs er baseret på 16-bit processorer (PIC24-udgaven).

Hvis u se det samlede marked, dvs, No of Micro flyveledere Shipped i et år, 8-bit Micro controllere er spørgsmål industrien, efterfulgt af 32-bit Micro controllere ... 16-bit mikro controllere er mindre i forhold til andre ...

Jeg vil gerne vide, hvorfor u bruger 16-bit controllere i ur-design, og hvorfor mennesker, der bruger 32-bit controllere ...

faktisk, jeg stod over dette spørgsmål i et interview

Jeg kan ikke se noget problem med 16 bit microcontrollere.det afhænger af ansøgningen.Alt ændrer sig meget hurtigt, krav og design improvments.hvis 32 bit systemer med mindre pris diffrence der så hvorfor ikke bruge haveing mere frihed og magt.

Når man ser på disse tal, du er nødt til at overveje, hvor de processorer bliver brugt.Hvis der været involveret i denne inductry i over 35 år, så jeg har set en masse ændringer - den første processor jeg designet med var Intel 8.008.

Folk har varslet om lukningen af de 8-bit processor til år.Men virkeligheden er, at der er en masse af indlejrede applikationer, der kræver meget små, meget lave omkostninger controllere.Der er meget få 4-bit processor rådighed længere, og den 8-bittere har overtaget de markeder, når der betjenes af dem.Kig på ethvert elektronisk apparat, og der er en god chance for, at der er en '8-Banger 'derinde et sted, også selvom det kun som et I / O-controller.Den 8-bit processorer er egnet til at opretholde den største markedsandel, alene fordi de kan gøres mindre og billigere end 16, 32 eller 64 bit enheder.

Når man ser på antallet af 32 og 64 bit processor, der sælges, er du nødt til at overveje, at de fleste af disse er ansat i enheder som pc'er og spilkonsoller.Enheder, der kræver betydelig hestekræfter.Mens der er indlejrede applikationer, der kræver dem, de er ikke flertallet.

Dette er, hvor 16-bit processorer udfylde hullet.Mens nogle virksomheder (f.eks Intel) har opgivet dette marked, mens andre (som mikrochip) omfavnede det.Jeg har omkring 15 mønstre om året, og jeg synes, at for de fleste af mine ansøgninger (primært fjernovervågning og kontrol), 16-bit processorer tilbyde højere hastighed og større hukommelser for lidt eller slet ingen ekstra omkostninger over en 8-bitter.Jeg bruger kun 8-bit processorer, når omkostningerne eller størrelse er den drivende faktor, og der er ikke behov for store mængder hukommelse eller en meget hurtig processor.

GSM Man skrev:Folk har varslet om lukningen af de 8-bit processor til år.
Men virkeligheden er, at der er en masse af indlejrede applikationer, der kræver meget små, meget lave omkostninger controllere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back