krystaloscillator simulering

S

slchen

Guest
Jeg gør ac simulering for min krystal OSC. Jeg vil gerne bekræfte frekvensrespons mit design. Giv mig nogle kommentarer. Som det vedlagte figur, der peger (A, B, C og D?) Er bedre til at blive brudt i sløjfen? Mange tak.

Her er min anbefaling til at bryde sløjfen med det formål at foretage en ac analyse: punkt A eller C Ræsonnement : ved at bryde sløjfen de belastningsforhold på bristepunktet shouldn 't ændring. Så det afhænger af indgangsmodstanden af ​​inverteren (så højt som muligt) hhv. sin udgang modstand (så lav som muligt). Tip 1: Sæt AC kilden mellem begge terminaler i, ud af bristepunktet, og sløjfeforstærkningen er V (OUT) / V (IN). Tip 2: Hvis de nævnte belastningsforhold er kritiske du nødt til at følge en særlig procedure, som er en smule mere kompliceret (jeg kunne give dig nogle Refs), men i dit tilfælde, skal den ovenfor beskrevne metode tilstrækkeligt.

Vil du venligst deler din "særlig procedure for load tilstand"? Tak. [Quote = LVW] Her er min anbefaling til at bryde sløjfen med det formål at foretage en ac analyse: punkt A eller C Ræsonnement : ved at bryde sløjfen de belastningsforhold på bristepunktet bør ikke ændres. Så det afhænger af indgangsmodstanden af ​​inverteren (så højt som muligt) hhv. sin udgang modstand (så lav som muligt). Tip 1: Sæt AC kilden mellem begge terminaler i, ud af bristepunktet, og sløjfeforstærkningen er V (OUT) / V (IN). Tip 2:. Hvis de nævnte belastningsforhold er kritiske du nødt til at følge en særlig procedure, som er en smule mere kompliceret (jeg kunne give dig nogle Refs), men i dit tilfælde, skal den ovenfor beskrevne metode nok [/quote]

Jeg tror, ​​i AC analyse, indsætter en række spændingskilde som foreslået altid holder kredsløb impedanser. Alternativt kan en parallel strømkilde anvendes til brud en strømsløjfe, evaluering forholdet strømme på begge sider.

[Quote = LVW] Her er min anbefaling til at bryde sløjfen med det formål at foretage en ac analyse: punkt A eller C Ræsonnement : ved at bryde sløjfen de belastningsforhold på bristepunktet bør ikke ændres. Så det afhænger af indgangsmodstanden af ​​inverteren (så højt som muligt) hhv. sin udgang modstand (så lav som muligt). Tip 1: Sæt AC kilden mellem begge terminaler i, ud af bristepunktet, og sløjfeforstærkningen er V (OUT) / V (IN). Tip 2:. Hvis de nævnte belastningsforhold er kritiske du nødt til at følge en særlig procedure, som er en smule mere kompliceret (jeg kunne give dig nogle Refs), men i dit tilfælde, skal den ovenfor beskrevne metode nok [/quote] Din Kommentarer er meget nyttigt for mig. Jeg har suceeded i simulerer AC respons på min krystal osc design af HSPICE. Mange tak. : D

Hej holddreams, her er nogle oplysninger, og et dokument, der beskæftiger sig med problemet med at simulere open loop respons. 1) Generel bemærkning:. For at måle / simulere åben sløjfe svar definition kræver, at åbne loop. Imidlertid bryde en tilbagekoblingssløjfe er ofte problematisk, fordi (a) forspænding af kredsløbet kan forsvinde, og / eller (b) kredsløb egenskaber ændres, hvis belastningen på den breakpoint forsvinder. Derfor et punkt skal vælges med en temmelig lav kildemodstand og / eller en meget høj belastningsmodstand (opamp udgang eller indgang). Hvis - for en specifik årsag - et sådant punkt ikke kan findes, er en måde at simulere åben sløjfe respons på lukket sløjfe betingelser. En SVARENDE metode er beskrevet af Middlebrook 2). Der er en Application Note fra MICROSIM (tidligere PSpice selskab), der er baseret på Middlebrook metode og som beskriver fremgangsmåden i detaljer ( Simulator højt Q kredsløb ved hjælp af åben sløjfe reaktion ). Denne metode beregner open loop gain for rigtige kredsløb uden systematiske fejl. Et dokument med alle MIROSIM AN 's findes i fastgørelse. Hilsen LVW

Her er et godt dokument, som beskriver de problemer og aleternatives for sløjfeforstærkningen simulering. LVW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back