Kunne du formålet, at anvende IC for PWM generator?

T

theasus

Guest
Kunne du formålet, at anvende IC for PWM generator? Ønskede frekvens interval er 1Hz til 300Hz. Jeg fandt nogle lignende 8038, XR2206 men de er meget gamle IC, og det er svært at forsikre disse IC.

Hej, Hvad med "selv lavet"? Med nogle Op Amps du har lys "løsningen" ... K.

ok det kan være, men hvordan kan jeg bestemme rigtige kredsløb? Kunne du pupose enhver analog kredsløb for denne operation? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 minut: [/color] [/size] Jeg har prøvet nogle analoge kredsløb, men jeg kunne ikke succed

Hej, Har du brug for at tune den fra 1Hz til 300Hz i 1 band? K.

XR2206 er en aktiv Exar del og tilgængelig fra mange kataloget distributører. Men sinus oscillator eller funktion generator med sinuspuls fræser er naturligvis muligheder. En puls Shaper (som anvendes i den nævnte mononlithic funktionsgeneratorer såvel) har den fordel, at der ikke kræves en amplitude reguleringssløjfe med lang opstarttid ved lave frekvenser. Nogle afvigelse fra ideel sinus kurve skal accepteres, dog. Kredsløb er blevet offentliggjort på edaboard før. Se f.eks: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=349665

Hej FVM, Ja, XR er en god (gamle) kredsløb, men er markeret for nogle other_more precisouse_ arbejdspladser. For en PWM er til god (for mig ):), men nogle kontrolleret strømstyrke generator løsning med for eksempel en 555 er, tror jeg, mere som OK, eller for mere preciouse kredsløb selv mærket af OP ... K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 timer 4 minutter: [/color] [/size] theasus, Så for exampl. NS, AN-828, PP7, fig. 9 (jeg mener LMC555 + en OP): www.national.com/an/AN/AN-828.pdf LMC555 med ca. 1.5M Ohm & 1UF værker på 1 Hz FEIN ... Hvad gør du betyder over, at pls? K.

Hej, Til drift fra 1Hz til 300Hz, er der mange valg. Mest almindelige ville være LM555. Andre valg omfatter brug af NAND gates. Du kan også bruge en dedikeret PWM chip som SG3526.

Hallo, Ja, men kun spørgsmål er brede-tuning band 300 gange og fra 1Hz ... K.

Jeg forstod, at diskussionen drejede sig om en sinus generator for en sinus PWM (det er ikke ligefrem sagde i det oprindelige indlæg, men det ville være den eneste forståelige grund til at bruge en XR2206). LM555 er ikke nogen særlig bruge til dette formål.

Hej FVM, undskyld, har du misforstår det, kun talte over sinus, eller i alle tilfælde ikke theasus eller I. .. Med venlig hilsen K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 54 minutter: [/color] [/size] Hej theasus, fandt jeg endnu et kredsløb, måske er _after nogle redimensioning_ ideal / godt for dig? Pulse Width Modulation: http://www.eleinmec.com/article.asp?28 K.

Jeg har lige prøvet at finde nogle mening i det oprindelige indlæg. Hvis det ikke betyder sinus PWM, det er temmelig absurd efter min mening.

Hej theasus, jeg fandt banen, hvad jeg betød til at begynde, det har for eksempel en billig LM 324 (eller sådan bedre / moderner version), s. 10-11 Passives + en Potentiometer_ og som du ved, LM324 er en industri type>> > Du har det overordnede på jorden :)....: jeg bygge en lignende controller så ca. ti år siden, men med 4xCMOS OP fra TI, var det en meget god og enkel løsning til PWM generere + forbruger ~ noget (ved 1-2mA). http://www.elecfree.com/circuit/el...peed-controller-dc-light-dimmer-by-ic-lm324/ Oprindelig kilde (?): [ url] http://www.solorb.com/elect/ [/url] K.

For enhver form for kredsløb som denne, ville jeg holde sig væk fra discretes og bare bruge en 50 cent PIC som en PIC12F629. Brug af timere du kan have flere PWM linjer i drift. De eneste begrænsninger er strømforbrug. Selve chippen tillader kun en max 25mA pr pin med en max på 125mA for den chip, men du kan gøre, at så højt som du ønsker, ved hjælp af en transistor for at gå til 500mA eller en MOSFET til at gå endnu højere. Du bør ikke engang brug for en krystal, hvis du programmere den til at bruge det indbyggede kalibrering værdi. Meget lidt Passives vil være behov for. Hvis du har en højere aktuelle behov og derefter bruge den eksterne transistorer per linie vil tilføje et par flere komponenter .... hele afhænger af, hvad du vil gøre. Anyways, thats mine 2 cents værd.

Hej webmasterpdx, ganske, som du skriver for> "...... hele afhænger af, hvad du vil gøre ".... Hier blev spørgsmålet over en chip foreslår for PWM generere, så måske han dont have eller endda dont ønsker at have en PIC (eller andre ups) ... Greatings! K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back