Kunne WLAN blive integreret i mobiltelefon?

W

Waltz_Fan

Guest
Hi guys,

Jeg har en tvivl om, hvorvidt WLAN kan integreres i mobiltelefon.
Og hvor meget strøm ville koste ved hjælp af WLAN IC (54Mbits, maxim effekt)?

Var allerede gjort:
http://www.nokia.co.uk/nokia/0,, 82901,00. html
http://www.esato.com/phones/index.php/phone=185

Så basicallly det netop tilføjet et andet band?særskilt tranciever sektion

interessant, så disse telefoner har WiFi integreret.ja, de bruger WiFi på datalink lag, men jeg er nysgerrig efter, om de har gennemført nettet og selv transport protokoller.HTTP over TCP / IP?det ville være ganske interessant, en mobiltelefon at få en IP og forbindelse til hjemmenetværket, etc. ..hvad der kan brugen scenario?overføre billeder på din mobiltelefon til pc'en via WiFi?overføre mp3-filer til din mobiltelefon?hmm.

Fra EET Magazine:

Platform integrerer WLAN, Bluetooth, FM-lyd
Posted: 14 April 2006Texas Instruments Inc. (TI) meddelte WiLink 5,0 løsning, som integrerer mobil WLAN (mWLAN), Bluetooth og FM-stereo audio i en platform til mobiltelefoner.Løsningen tager højde for applikationer såsom hurtig adgang til data, mobil underholdning og forbindelsen mellem WLAN-netværk og trådløse netværk.

Den WiLink 5,0 platform integrerer TI's BlueLink 6,0 løsning, som kombinerer Bluetooth med high fidelity FM-stereo og mono ydeevne på en enkelt chip.Fremstillet i TI's DRP teknologi på 90nm node, enheden siges at nedbringe løsning størrelse og strømforbruget med op til 20 procent i løbet af konkurrencedygtige løsninger.Platformen bruger den anden generation af TI's Bluetooth / WLAN hardware og software sameksistens pakke.

Tak, drenge:)
Mere vigtigt Jeg vil gerne vide, hvor meget strøm vil koste, når du bruger WLAN IC (54Mbits, maxim effekt)?

Jeg så en cellpones integrere GSM og WiFi.Når du bruger wifi, det tilføjer 500mA.500mA!Er det normalt?

Fra hvad jeg ved GSM er ikke arbejder i samme tid med WLAN, forudsat at du ikke kommer til at surfe på nettet i løbet af en telefonsamtale.
Men dette er ikke obligatorisk.

I TX-mode GSM det gennemsnitlige strømforbrug hele senderen er ca 250mA (for told-cyklus 12,5%).

500mA er for meget for WLAN 54Mb, når PA tager ca 250mA i denne tilstand, og resten af radioen ikke mere end 100mA.
WLAN chipsets dedikeret til mobiltelefoner brug DC power optimering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back