læse data ud fra en anden controller LCD-modulet, og send det til en anden controller

F

fer_yana

Guest
Jeg har en del at tælle maskine. Denne maskine bruger at89s52 som controller og LCD-modulet. Jeg har brug for at læse resultatet fra maskine LCD-modulet og sende det ind i min controller (at89c55wd). Enhver idé?

Du kan ikke læse data fra lcd direkte, men du kan tilslutte parallelt med LCD at opfange de data tælle maskinen sender.

Kan du give mig nogle eksempler (kode i forsamling), hvordan at opfange data og sende det til min controller.

AFAIK, det er svært at fange et resultat af LCD-modulet. hvis du vil have resultatet måske du kan fange fra sensor impulser og foder til at89c55wd, mikrokontrolleren gør samme job at tælle, men du kan få optælling af data, og du kan behandle de data yderligere. eller hvis du vil skrive dit eget program til at efterligne maskinen `s oprindelige program og tilføje en funktion, dvs sende resultatet via RS232 og skrive det til maskinens` s 8952 ..

Jeg vil stikket parallelt med LCD at opfange de data tælle maskinen sender. Er det posibble?

hvad LCD-modulet, at maskinens `s hjælp? tegn eller grafik LCD? selv om det ikke er umuligt, IMHO, fanger karakter LCD `s parallel data er vanskeligt og næsten umuligt, når du bruger grafiske LCD. få LCD `s controller dataarket for at studere videre.

Maskinen bruges Topway lm12864 grafisk LCD-modulet. Datablad fra fremstilling ikke giver mig fuldstændige oplysninger.

godt AFAIK, er det umuligt at udtrække den værdi, der vises på den grafiske LCD .. den bedste måde er at opfange fra maskine `s sensor og kan tælle fra din microcontroller.

Brug RS485 - det er robust og støj immun, kan du få op til 1500 m afstand mellem modtager og sender.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back