læsning beskyttet vennerne

S

sadat007

Guest
Hej,
Kan nogen hjælpe mig med at læse beskyttet PAL PAL20L10NC.
tak

Hellooooooooooooo
ingen har anelse om, hvordan at læse disse kammerater ????????

Prøv at søge i forumet med "beskyttet, pic, uc, ...".Kan du finde noget nyttigt for dig.

ved,
cube007

Er beskyttet sikringen brændt????Hvis ikke, kan du generere en tom JEDEC-fil, og prøv at finde den rigtige kode ved at kontrollere den chip, man undertiden kan være i stand til at læse den kode inde.

Hvis beskyttet Sikringen er brændt, er der ingen måde at læse, at en.Imidlertid er et kombinatorisk en, er meget nem at reverse engineering af disse typer, skal du blot tilslutte en digital analiser til output og et ord generator til de input, og du vil finde vej.

Jeg er ikke sikker på PAL, men jeg ved, at med re-programable/erasable chips, kan du læse dem igen, selv om beskyttet.Dette er dog medføre præcis timing og kontrol af Vcc / Vpp linjer.

Det drejer sig om teknik er kendt som 'glitching'.Den måde, arbejdet er, at du har en enhed, slette eller lignende tiltag, men med præcis timing, du glimre magt på Vcc eller Vpp linjer.Nu, spørg mig ikke hvordan det gøres, og de tider, men du kan være i stand til at finde noget på nettet om dette.

Hvad sker er, at når du udfører operationen, du fortæller chip til at slette sig selv.Dette er normalt udføres inde i chippen som en sekvens af begivenheden, ligesom et lille program, men det glitching om magten pin vil gøre en sekvens går nødder.Hvis det sker på det rigtige tidspunkt, med den rette puls (glitch) bredde, vil enheden blive efterladt i en tilstand, hvor du rent faktisk kan læse tilbage til indholdet, eller kun gør beskyttelse sikringen være unprogrammed.

For eksempel, lad os antage, at chippen slette det array indhold, og endelig slette låsen bits.Såfremt der under array sletning, du sænke Vpp til et lavere niveau, kan det array holdes intakt, og når det kommer til at slette låse bits, du lægger fuld Vpp, og låsen bits (og kun den lås bits) får slettes .

Som du kan se, det kræver meget præcis timing, kan du ikke kontrollere dette med en pc, du har brug for en mikro-CONTROLER (som kan styres via en pc, hvis du ønsker det).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back