løse en ligning med Matlab

S

sasaberali

Guest
hej Hvordan kan jeg løse følgende ligning ved hjælp af Matlab? så skriv kommandoerne. logα-Γ (α) / Γ (α) = β, hvor α er den variable, β er en kendt (du kan bruge et nummer i stedet), parameter og Γ repræsenterer gamma funktion og Γ 'er det afledte. Thanks

ved du, hvordan man finder differentialkvotienten af gamma-funktionen? hvis du gør det - definerer en funktion som denne y = @ (a) log10 (a) - (gamma derivat (a) / gamma (a)????) - beta opmærksom på, at beta er på den anden side af ligningen. dermed du løser for nul nu. plot funktionen med: fplot (y, [minrange, maxrange]) Dette vil gøre dig i stand til at løse den grafisk. analytisk, brug: fzero (y, mulige nul) Dette trin forudsætter, at du ved, hvordan man finder differentialkvotienten af gamma-funktionen.

Tak for din hjælp, jeg kan finde den afledede af gamma-funktionen, men sin bedre til at stille mit spørgsmål på en anden måde: Jeg ønsker at bruge løse kommando til at finde svaret, er der nogen måde at Brug diff kommando direkte, for eksempel sth sådan her: solve ("log (alpha)-diff ('gamma (alfa)') = 0,5 ') (jeg kender denne kommando ikke er korrekt, jeg har brug for sth som denne, der er acceptabelt for Matlab!)

kan nogen Matlab guru HEP mig sammenligne udbredelse algoritmer til netværk?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back