Løsning af højere derivater ligning

S

sky_tm

Guest
[Tex] \\ frac {{d ^ 3 y}} {{dx ^ 3}} - 4 \\ frac {{d ^ 2 y}} {{dx ^ 2}} + 16 \\ frac {{dy}} {{ dx}} = 0 [/tex] Løs.

λ ³-4λ ² 16 λ = 0 λ1 = 0, λ2 = 2 +4 [tex] \\ sqrt 3 [/tex] i, λ3 = 2-4 [tex] \\ sqrt 3 [/tex] iy = C1 + C2 exp ( 2x) cos (4 [tex] \\ sqrt 3 [/tex] x) + C3 exp (2x) synd (4 [tex] \\ sqrt 3 [/tex] x)

tak for ANS. men dets forskellige fra min ... så kan du hjælpe mig med at finde ud af, hvad der gik galt? [Tex] \\ lambda = 0 [/tex] [tex] \\ lambda = 2 + 2j \\ sqrt 3 [/tex] [tex] \\ lambda = 2 - 2j \\ sqrt 3 [/tex] og btw, hvordan u fik exp , C1 C2 C3?

[Quote = sky_tm] tak for ANS. men dets forskellige fra min ... så kan du hjælpe mig med at finde ud af, hvad der gik galt? [Tex] \\ lambda = 0 [/tex] [tex] \\ lambda = 2 + 2j \\ sqrt 3 [/tex] [tex] \\ lambda = 2 - 2j \\ sqrt 3 [/tex] og btw, hvordan u fik exp , C1 C2 C3? [/quote] Beklager, det er min fejl. Det skal være 2 andre end 4. Med hensyn til exp, kan du betragter det som en formel. C1, C2, C3 er vilkårlige consts.

Dette kan også løses ved hjælp af Laplace transformation. nul input respons af ligningen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back