L293D

J

Js_Ong

Guest
Hej alle,

Jeg kontrollerer en DC-motor (tovejs) ved hjælp AT89S52, jeg forbandt udgangssignalet til L293D.men forstår ikke, hvorfor, når I på microcontroller kredsløb, den nuværende strømmer gennem motoren selv jeg havent OM den L293D kredsløb?(Jeg kan mærke elektromagnet på motoren) Jeg tilsluttede pin 1 og 9 direkte til Vcc, som jeg lige kontrollere høj og lav puls.

be happening, if you Atmel were a PIC *.

Jeg er ikke en Atmel microcontroller ekspert, men her er hvad der kan
ske, hvis du Atmel var en PIC *.
- De fleste Microcontrollers har Tri-State digitale I / O ben.De stater er høj, lav og høj-impedans (alias høj-Z).Når microcontroller vågner op, benene er normalt i den høje-Z tilstand.
- Da ben er i high-Z tilstand, er mikrokontroller ikke køre den L293D.
- Noget andet er at køre den L293D.Det kunne være, for eksempel, en herreløs løbende på brættet.

Ville dette være i overensstemmelse med dit indlæg?
Hvad sker der, hvis fysisk fjerne microcontroller og magt op kredsløbet?

Der er en Yahoo gruppe, som har gode diskussioner af motorstyring hardware:
http://tech.groups.yahoo.com/group/osmc/ OSMC står for Open Source Motor Controller, som folk i denne gruppe har faktisk bygget til høje standarder.

------------------------------
* Jeg er også gøre nogle antagelser om din procedure og skematisk.Det ville hjælpe, hvis du sender din skematisk af uddrag af det.

Skriv venligst dit kredsløb ...hvordan er jeres sætte knappenåle kablede?

Er du bruger en breadboard?

Herreløse spændinger på drevet og sætte knappenåle kunne skifte broen på.Hvis drevet ikke kommer fra den microcontroller, forsøge at sætte en 10k eller mere pulldown modstand om kontrol stifter af Bridge modul.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back