Lad mig vide, at forskellen på betaeff & gm in spe

Y

YC Park

Guest
Hi All!

Jeg spekulerer på om forskellen på en effektiv beta og GM, Du ved, at
gm = beta * Vp Vp = Vdsat
Men jeg forstår ikke resultatet af Spectre operationg punkt.

Behage lade mig kende den nøjagtige betydning af betaeff.
betaeff = l × (εox / tox) Er det rigtigt?

Tak forude.
YC Park

hvis beta du refererer til, er mu * Cox, så kan du gøre en DC feje og plot GM som en funktion af DC spænding.da du allerede kender GM forhold til beta, skal du gøre skalering til GM og det er din beta plot.Jeg har aldrig brugt beta effektiv, at spøgelse giver ud.beta er spænding og frekvens afhængige, så du virkelig nødt til at simulere og plot beta og se på det på frekvens / spænding af interesse.

Tak chinito

Jeg har endnu et spørgsmål om side beregning versus simulering resultat.
Du ved, at hånden beregning er kun niveau 2 ligning.Er det rigtigt?

Jeg ved hånden beregningen krydderi level2 men der er langt fra simuleringen resultat.
Hvad skal jeg gøre?

Jeg tror hånd beregning er kun give til intuition og hvilke parametre der skal kontrolleres.
Er det rigtigt?

Kan du give mig oplysninger.

Thanks a lot.
YC

Kære YC Park,
Hvis du er slukket dine resultater med 20%, det er godt nok.
For eksempel, level2 yuou brug ligninger.Min støberi doesnot forsyne os med λ, vi bruger level1 ligning for Id beregning.Normalt er resultaterne ned med 20%.
Men hvis du er reffereing til frekvensgang, ja ting gå få ud af hånden.

Tak for replay!
Det vil være nyttigt for mig.

Analog Circuit Design er meget lange, lange rejse.

Tak igen.

Igen, hvis du refererer til uoverensstemmelser mellem små signal parametre (beta, GM, GDS, ro osv.) og simulerede resultater for de parametre, så er det OK (og ganske almindeligt) for at se forskel på omkring 10-20%.Igen, det er relative.Disse parametre betyder ikke meget af sig selv.Vi bruger dem i andre tal af fortjeneste og vores design specs.Disse parametre hjælpe os med at finde ud af disse tal af fortjenester og specs, og sætte os 10 - 20% inden for vores mål.Må ikke få hængt op på disse parametre og deres nøjagtighed mht. hvad du ser i simulering, når du plotte dem.Bare vide, tweaking, hvad der vil gøre, hvad dvs linearitet mixer er en funktion af overgear spænding, så du kan øge de nuværende for at øge overdrive.Derfor kan du forbedre linearitet (IIP3, OIP3, 1dB komprimering point osv.)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back