lad os tale om on-chip matching problem

B

bigworm

Guest
Jeg er desiging en fælles kilde LNA med on-chip sammenstilling (50ohm)
og nu mødtes med det problem, at vælge en ordentlig on-chip matching metode.
PDK inductor selv er noiseless men det tager meget område og støj i sin parasitaere er generende.
men fælles gate LNA viser en højere støj og gevinsten (uheldige, Indgangsimpedans af passive mixer er lav) er for lav, så det bliver en dårlig støj fra følgende blokke.
er der nogen god metode til at løse dette problem?

Jeg tror feedback forstærker er acceptabelt her.Ser det i Gonzalez bog (se vedhæfte).
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

match måske første vigtige i blokke, der direkte forbindelse til bord, såsom LNA.matching metoder er afhængig af dine programmer, wide-band eller smalle bånd.Hvis smalbåndsdata, L kan bruges, fordi dens tune kendsgerninger og vil også forbedre støj tal.Som for bred-bånd, fælles-kilde med L degeneration må ikke anvendes let, og fælles-gate eller feedback topology er bedre valg.

til flamingoer,
Ja, du har ret.

i mit tilfælde er det et smalt bånd LNA, og jeg bruger on-chip L, så de passer til input af LNA til 50ohm, problemet er, som du kender parasitaere af on-chip L bidrager for meget støj ...
Jeg forsøgte fælles gate konfiguration.teoretisk set har det iboende højere støj.Det synes at være ganske svært at gøre det så lavt som 4dB.

Jeg spekulerer på, normalt, hvordan man kan gøre on-chip matching, da jeg bemærker, at for eksempel den nye version af Bluetooth chip on-chip matching, og kunden er let at bruge.

Generelt er on-chip matchende net er bygget udelukkende af kondensatorer.

Med hensyn til input matchningen af CS LNA, kan du prøve PCSNIM (Power hæmmet samtidig støj og input matching) optimeringsforslag teknik, der er beskrevet godt i papir "CMOS støjsvage Amplifier Design optimeringsteknikker".Jeg har prøvet denne teknik, det virker ok for snævre bånd matching og NF <2dB mellemtiden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back