langt området ved HFSS

L

lak30

Guest
Kan du fortælle mig, hvordan jeg kan eksportere langt område på rektangulær plan beliggende på z = 1 m fra et horn antenne.
hilsen.

hej.
De skal vide, at de dimensioner af simuleret stråling rubrik skal være større end dimensioner af din antenne, så 3 eller derover.

ked af at være uenig, a_aziz

dimensioner af stråling rubrik skal ikke være større end dimensioner af antenne for 3 eller større nødvendigvis.i dette tilfælde kan du tegne en stråling boks med kun en meter i højden og beregne E & H-feltet på toppen plan for det.

ked af at være uenig, aboozar.hamidipoor ...

Størrelsen er stråling boks er jo større jo bedre, så længe du har den nødvendige edb-ressourcer til at håndtere det.

1meter fra antennen kan ikke være langt engough sådan, at området kan betragtes som "Far Field".

normalt, at stråling boksen henviser til det sted, hvor strålingen grænse er anvendt.Strålingen grænse kan være kunstigt og / eller endog ikke-fysiske (f.eks tæt på PML).Så man skal være opmærksom på, at det område, beregnet på overfladen af stråling box er måske ikke det fysiske område (som udstrålede af antennen).

Jeg er enig med a_aziz og loucy.Simulerer en halv bølge dipol i hfss viste, at en stråling grænse afstand fra den struktur har stor indflydelse på dipol impedans, men ikke så meget på lydfelt.Anyway, sætte din rad.grænsen så vidt muligt (2 lambda) for at få gode resultater på begge ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back