laser afstandsmåling meter

P

piyush_bhatt

Guest
hej venner, jeg ønsker at bygge laser afstandsmåler med følgende krav. hvis nogen har arbejdet på at behage hjælp mig ud. 1 det skal kunne måle op til 100m 2 må det virker 3 dage kontinuerligt. 3 med cm nøjagtighed. På forhånd tak.

Har du færdigheder til at designe et sådant kredsløb? Hvis du arbejder ud den tid det tager lyset at rejse en centimeter de det vil give dig en idé om den nødvendige form for kredsløb. Det er ikke et begynderkursus opgave. Du skal være i stand til at designe optik og arbejde med meget små optiske beføjelser. Du skal definere din mindste afstand så godt. Keith

Keith bringer et gyldigt argument for ikke at nævne det budget påkrævet! Kom til at tænke på det, har nogen allerede designet og bygget et lignende system ved hjælp af mikrobølger, det kaldes Differential GPS. Har du noget ekstra atomure liggende?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 08:58 ---------- Forrige post var på 08:46 ----------</span></span>
Du vil måske tænke om brug ultralyd. Selv ville højst afstande på 100m med 1cm opløsning være udfordrende.

Et snag med ultralyd er vidvinkel. Med lasere kan du målrette et træ på et par hundrede meter, men med ultralyd vil du højst sandsynligt bare måle til nærmeste objekt. Keith

True. Jeg havde min tvivl om succes ved hjælp af ultralyd, det var bare en forbigående tanke. Kravene som anført er meget udfordrende ved hjælp af metoder.

Du har ret - det er udfordrende. Noptel er formentlig en af de førende på området [url = http://www.noptel.fi/eng/nms/index.php] Noptel Oy - Målesystemer - Generelt [/url] Keith

Interessant! Lagde du mærke til, hvordan de beregner bevægelse?
Når modtageren bevæger følge af bevægelse af den del, som det er forbundet med hensyn til henvisningen laserlinjen, placeringen af laserstrålen på den optiske målet ændringer tilsvarende. Elektronikken inde i modtageren måler tyngdepunktet stilling laserstrålen på den optiske målet kontinuerligt og levere data om sin x og y koordinater løbende at en pc, for eksempel.
Det ser ud til at måle afstanden til en forholdsvis stationært objekt ville endda være mere udfordrende.

Afstanden måles ved blot at flyvetiden (selv om de får mm nøjagtighed!). Du kan finde en masse oplysninger om deres kredsløb fra videnskabelige afhandlinger og specialer på Olou universitetet. Keith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back