Laser driver med 500mA strøm

A

AVRrajan

Guest
Hej, Kan nogen hjælpe mig med at lave en god laser diode driver eller er der nogen god IC, der kan køre laserdioder. Vi har laserdioder med 200 mW effekt og 450mA driftsstrøm. Jeg har læst en konstant strøm bilister er de bedste bilister til at køre laserdioder, er det sandt? På forhånd tak. Med venlig hilsen

Tag et kig på [url = "http://www.ichaus.de/keyword/Driver% 20ICs"] IC-Haus [/URL]. Også, du er nødt til at se på databladet af laser omhyggeligt for at finde ud af, hvordan man skal køre det. Mest lavspændingsudstyr en monitor diode, der skal anvendes til at styre laseren. Det har også brug for en optisk effekt meter at sætte op. Keith.

Spændingen over dioden er ca 2V og varierer lidt med temperaturen. Fordi forskellen resistens er meget lav, vil tilførsel af en diode fra en fast spænding forårsage meget store variationer i strømmen. Du siger din diode er 200MW og 450mA, dette er i pulserende tilstand, 2V på 450mA = 900mW, så sørge for at pulsere dioden fra pladsen en! Frank

Mange tak Keith, jeg har lavet en driver kredsløb ved hjælp af "iCHB QFN 24" driver fra iC Haus. Men under min test 2-3 dioder er mislykkedes. Så jeg "m lidt bekymret for lidelighed af min kreds. Jeg har en optisk power meter og jeg" m. opsætning af magt under det maksimale niveau (80%) også.

Du siger din diode er 200MW og 450mA, dette er i pulserende tilstand.
Specifikationen giver mening for en CW laser diode, fordi sædvanlige laser specification er for optisk udgang, ikke indgangseffekt.

Det er værd at kontakte IC-Haus. Jeg har haft en god teknisk support fra dem. Keith.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back