lavest mulige Vdsat.

K

kidmanbasha

Guest
plotte gm / id vs Vgs når fejende Vgs fra 0 til VDD siger, at vgs = 0 er det bedste sted, drift (projektet jeg arbejder på har ingen freq spec ... så freq svar isnt et problem overhovedet) måske selv en negativ vgs ville give en højere værdi for g / id.så har en vgs mindre end den tærskel spænding betyder en negativ vdsat.
Er det muligt?Hvordan ville jeg beregne svinge alligevel, når du bruger hånden calc bare for intuition.er en max spænding vdd-vdsat forvandles til vdd vdsat?Jeg er sikker på ikke

Som Vgs-Vt nærmer sig nul, enheden virker ikke længere i stærk inversion, og et andet sæt regler opstår, fordi ledningsforstyrrelser er ikke længere domineret af drift.Brug vdsat = vgs-vt er kun gyldig i den stærke inversion region.

Enheden går gennem en overgang region (moderat inversion), hvor operation kan være vanskeligt at beskrive ved hjælp af en enkelt simpel ligning egnet til hånd beregninger, fordi den nuværende er en kombination af drift nuværende og udbredelse nuværende.

Ud over de moderate inversion region, enhed vil træde svage inversion, hvor den dominerende aktuelle skyldes diffusion.I denne region den ligninger bliver meget ligesom ligninger for en bipolar transistor (lave en søgning på Vittoz eller EKV at finde ligninger egnet til hånd beregninger for operationen i denne region).I denne region, vds.sat kan være på rækkefølgen af 100mV eller deromkring.Under denne spænding, eksponentiel ligning for nuværende vs VDS, der kan findes i de her nævnte modeller vil være mest nyttige, over denne spænding, kan du bruge kanal længde modulation, som du ville i stærk inversion at beskrive den nuværende vs drain spænding.

med en vgs = 0 Jeg garanterer, at din kreds ikke vil have meget vinde!

Du bør være på vagt over nøjagtigheden af mosfet modeller i denne drift region.Fordi hånd beregninger er niveau 1-modeller, vil du ikke være i stand til at beregne i hånden, hvordan kredsløbet fungerer i denne region.

Du kan søge efter "subthreshold" for at se, hvordan en mosfet fungerer, når vgs <femte.GM kan være ret højt på grund af ligheder med bipolar adfærd.

snafflekid, det subthreshold er den region, drift, der tilbyder den højest mulige gevinst, fordi gevinsten er direkte propotional til GM og inversly propotional med kvadratroden af den nuværende.Og subthreshold regionen tilbyder den højeste gm / Id.

Anyway, der ikke var omfattet af min question.But tak alligevel.Jeg understanded hvad forvirret mig fra JPR

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back