Laveste manglende variation bandgap?

E

endru

Guest
Hej,

Kan nogen foreslå mig, der bandgap arkitektur, der giver den laveste variation på grund af manglende?Enhver papir?Tak.

Kære endru:

Jeg tror, design og layout planen er kritiske punkter for at mindske misforholdet i kredsløb, arkitekturen er ikke et meget vigtigt.

mpig

Først og fremmest.NPN bandgaps er altid bedre end PNPs.Hvis din proces er bipolar eller BiCMOS go for it.Nu er der flere mismatch kilder i en BG:

* Den bipolars
* De amp
* Den PMOS nuværende spejle
* Den vifte af modstande

Du kan gøre nu flere ting:

* Naturligvis godt et layout.Generelt ikke bruge mindstemål udstyr
* Store forholdet i bipolars
* Big PMOS nuværende spejle.Specielt store L.
* Store indgangspar af forstærkeren.Specielt store L.
* Brug en enhed resitor at bygge din resitor værdier.

På grund af forstærkeren bruges til at oprette PTAT spænding.

Den NPN bandgap sløjfe er lukket w / o forstærker.Du har GND-> vbe-> n * vbe-> Rptat-> GND, så den eneste fejl er den NPNs misforhold.

Den PNP bandgap sløjfe er lukket med den amp.Så GND-> vbe-> Voff_amp-> n * vbe-> Rptat-> GND.Du har også forstærkeren fejl.

Disse fejl vil altid være der, uanset hvad du gør senere.I ét tilfælde af bipolar misforhold, i den anden den bipolare misforholdet forstærker offset

Jeg forstår ikke, at:

Citat:

GND-> vbe-> n * vbe-> Rptat-> GND

Hvis det ikke er standard CMOS-proces, og du kan oprette kredsløbet med PNPs, det Rptat og ingen forstærker, så det ville være det samme, bare bipolars mismatch

Thanks a lot guys!Jeg er enig med dig.
Jeg fandt også, at hvis vi stable BJTs, den manglende effekt kan reduceres.Men selvfølgelig med afvejningen af .. område

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back