lavpasfilter design

M

manushanker20

Guest
Hej

Jeg ønsker at udforme et lavpasfilter med en belastning impedans at ændringer med frekvens.

De afbrød frekvensen er 80 MHz.Den circuit'works bøde, hvis du har en konstant belastning impedans.

bedes du give nogle ideer til over komme dette problem.

Hilsen

Manu

belastningen impedans svarer til impedans på en FM-antenne.antennens impedans er 35,3 j86.4 ved 250 MHz og 0,8-j147.7 ved 30 MHz.

Ved 80 MHz er det 55,8-j148.25.når jeg fast belastningen impedans at være 55,8 derefter low pass netværk arbejder fint men når jeg tilslutter en S1p port (s parameter filen defineret i ADS) så resultaterne er ikke tilfredsstillende.

Jeg tror, du kan forsøge bredbånd matchende net til
antennen til en ca-Fix belastning impedans i dit band (30-250MHz), siger 55Ohm.Derefter LPF kan fastsættes.

Jeg har designet et matchende net for frekvensbåndet af interesse.For de matchende net Jeg brugte en tunable kondensator (Varactor diode).Den baserer kredsløb af varactor diode skal beskyttes mod RF programrettelsen.For at gøre dette jeg desingning en lavpasfilter at undgå koblingen af Rf signal til dc sti.

Det er rigtigt, at input match vil blive forstyrret af de skiftende impedans.Spørgsmålet er, hvis du faktisk pleje ...

Det, der virkelig betyder noget, er den effekt, der overføres til luften.At vide dette kan du model dipole som en serie RLC kredsløb.R-værdien er strålevægtningsfaktoren modstand, L-og C er defineret af Q faktoren for dipole.Disse kan tilnærmes ved målinger du har foretaget.

Nu, hvis du kører denne parallel kredsløb med en havn med kilde impedans R, den maksimale effekt er spredes i antennen og sendt i luften på resonans freq.Uden for resonansfrekvens, antennen er mindre effektiv.

Nu med lowpass filter i midten, antennen vil stadig udstråler mindre effektiv.Du skal nu vurdere S21 med RLC kredsløb for antennen i stedet for den enkle R for at finde ud af undertrykkelse på grund af filtrerings-og antenne effektivitet.Så bør du vurdere ansporer til, at din senderen genererer, og om disse ikke krænker nogen EMC regler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back