Lcd hitachi + at89c51

R

ReyDemonio

Guest
Hej, Jeg forsøger at bruge en LCD-skærm (LM016L) med Hitachi processor, styre det med en AT89C5131 og en 4 bits interface, men jeg er kun få sorte rektangler og intet andet i den virkelige kit og intet overhovedet i protheus simulation. Kan nogen hjælpe mig med koden please? Tak
Code:
 # include sbit DA = P3 ^ 6; sbit RS = P3 ^ 4; sbit RW = P3 ^ 5; unsigned char date = 0; unsigned char kode tex1 [16] = {',' L ',' C ',' D ',' ',' d ',' e ',' ', '2', '', 'f', 'i', 'l', 'a', 's', '' }; unsigned char i = 0, j = 0, k = 0, z = 0, bit BU = 0; void ini () void trans (unsigned char i) void vente (unsigned char z) void main (void ) {ini () for (; ;) {date = 0x80, trans (0) for (k = 0; k

LCD du bruger er hovedsagelig en 20-årig design, baseret på en enhed kaldet HD44780. Hvis du google for denne enhed, vil du finde tonsvis af eksempelvis kildekode til at styre det, og sandsynligvis masser af eksempel med den samme microcontroller du bruger også. Jeg har mistanke om dit problem er, at du har fået ingen forsinkelser, men det har været et stykke tid siden jeg forsøgte dette LCD controller. Anyway, som en side bemærkning, er din kode meget underligt i, at du bruger globale variabler til at videregive oplysninger, der normalt kunne bare være parametre i funktionskald.

Sorry for den ulige kode, jeg kun starter med C51, og alle disse ting. Jeg har forsøgt at forbedre det, som du sagde, uden at bruge så mange globale variable.
Code:
 # include sbit DA = P3 ^ 6; sbit RS = P3 ^ 4; sbit RW = P3 ^ 5; unsigned char kode tex1 [16] = {',' L ',' C ',' D ', ',' d ',' e ',' ', '2', '', 'f', 'i', 'l', 'a', 's', ''}, unsigned char i = 0 , j = 0, k = 0, z = 0, bit BU = 0; void ini (); void trans (unsigned char i, usignerede char date), void vente (unsigned char z), void main (void) {ini () for (; ;) {trans (0, 0x80) for (k = 0; k

Kan i det mindste give mig nogen en arbejdsgruppe kode til en 8051 mikro og en HD44780? Jeg kan ikke finde noget nyttigt i google, kun dele af koden eller ugyldige koder.

Jeg har ikke tjekket din kode, skal du sørge for, at du initilized LCD korrekt. Hvis du får rektangler kan der være en chance for problemer med tilslutning af data og kontrol PINS. Tjek det her LCD interface Tutorial [/URL] [/B] som bruger MikroC bibliotek

Det følgende er en tutorial demoing en HD44780 kompatibel LCD anvendelse af 4-bit grænseflade med 8051 familien og giver kildekode i både Forsamlingen og C-sprog: [URL = "http://www.8051projects.net/lcd-interfacing/introduction. php "] LCD interfacing med Microcontrollers tutorial [/URL] Typisk sorte bokse / rektangler indikerede en initialisering, muligvis ukorrekte forsinkelser, forbindelser mv BigDog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back