lec tjekke abort punkt hjælp

P

peekpeek

Guest
Nu vil jeg bruge conformal at tjekke RTL og gate.Porten er syntese af dc.Men conformal rapporten nogle abort punkt.Hvordan man håndterer disse afbryde punkter?Hvordan laver man dem tilsvarende?Kan nogen hjælpe mig!

Tak!

Overvejende sandsynligt, du har nogle multiplikatoren i dit design, eller du har nogle andre ressourcedeling (gerne deler nogle addere).
Hvis du har LEC ultra licens, har du måske en chance for at fjerne disse afbryde punkter.

Jeg har ikke conformal ultra licens.Så hvis jeg ønsker at slette, skal jeg ændre RTL?Kan du give mig nogle råd?

Kunne du indsætte detaljeret log inforamtion af dine LEC?

Jeg tror som stevepre sagt er rigtigt.Jeg har en hugorm deling.Når jeg fjerner adder LEC's har ikke nogen abort punkt.Kan nogen fortælle mig, hvis jeg vil holde adder hvordan kan jeg gøre med LEC.Tak!

Valg:
1.som jeg sagde, der er nogle kommandoer med ultra, der kan hjælpe dig med at analysere datapath og løse nogle problemer, men ikke garanti.Men da du ikke har licens, glem det.

2.vente til nye versioner.
LEC holder forbedre deres algoritmer og forsøge at indhente syntese værktøj (r).

3.mere praktisk løsning: særskilt din logik at være en helt lille blok med kun deling af addere.Og så, at ignorere, at mangel punkt og sørge for alt andet i dit design passerer LEC.Så fortæl din chef om dette at sige "med den nuværende teknologi, er der ingen måde at bevise dette ækvivalens".så vi bliver nødt til at stole på den syntese værktøjer til disse punkter, og ikke til at sammenligne dem.

4.ikke at dele addere.godt .... Jeg tror ikke, du ønsker at ofre det område for dette.Så denne mulighed er heller ikke praktisk.

Tilberedning:
- Optag af abort punkter og finde de tilsvarende linjer RTL kode.
-------------------------------------------------- ---------------------------------

Tips ... når avancerede LEC funktioner, der ikke findes
================================
1) Hvis abortere på multiplier, så
- 1.a) observere gate-niveau Netlist at finde ud af arkitekturen i multiplikator anvendes af synthesizer.Så giver de oplysninger til LEC.
ELLER
- 1.b) specificere arkitektur i RTL kode, så du kan forudsige arkitektur resulterede multiplikator.Og også videregive oplysningerne til LEC.

2) Hvis abortere på sagen () erklæring, der indeholder "x", derefter ændre RTL kode.

3) Hvis sagen () redegørelse er meget stor, så prøv at ændre det.

4) Hvis ikke ovennævnte sag, så prøv at afskærme en del af RTL kode, dvs trække nogle interne signal til modulet's output port, så dette signal kan bevares.
(Bemærk: Dette kan påvirke kvaliteten af optimering.)
-------------------------------------------------- ----------------------------------------

5) Hvis alle ovenstående ikke virker, så prøv at kontrollere afbryde punkt ved simulering.Forbered en testbench til "udtømmende" check dette punkt, og sammenligne RTL-og gate-niveau simulering resultat.
-------------------------------------------------- ----------------------------------------

Citat:1) Hvis abortere på multiplier, så

- 1.a) observere gate-niveau Netlist at finde ud af arkitekturen i multiplikator anvendes af synthesizer.
Så giver de oplysninger til LEC.

ELLER

- 1.b) specificere arkitektur i RTL kode, så du kan forudsige arkitektur resulterede multiplikator.
Og også videregive oplysningerne til LEC.

Simple operatører og formidlere kan fremstilles som nedenfor:
sæt system mode LEC
analysere multiplikator-cdp_info / / Dette kræver ikke Ultra licens
add sammenlignet point-all
Sammenlign
Dette kan hjælpe dig.

Videregive information & hjælp LEC at genkende datapath komponenter:
-------------------------------------------------- ---

Eksempel: (multiplier)
SETUP> sæt gennemførelse multiplikatoreffekt (-auto |-BKA |-CSA |-NBW |-RCA |-væg)

- Supported multiplikator (LEC)
- BKA: Brent-Kung adder
- CSA: bære-spare adder
- NBW: Ikke-Booth kodet Wallace træ
- RCA: ripple-carry adder
- Væg: Booth kodet Wallace træ
-------------------------------------------------- ----

Eksempel: (divider)
SETUP> sæt gennemførelse divider (-bla |-RPL)

- Supported divider (LEC)
- Bla: låne look-ahead
- CSA: bære look-ahead
- RPL: ripple låne
-------------------------------------------------- ----

For yderligere oplysninger henvises til Conformal LEC's kommando reference.

bedre kontrol LEC log eller i GUI diagnosticere disse abort punkter.check ur perculating til disse DFF / DLAT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back