Leder du efter forsamlingen kildekoden til 8051 begivenheder counter

S

shafee001

Guest
Hej alle, [= # 999999 color] Tilføjet efter 1 minut kan nogen sende en assemply kildekoden til 805a begivenheder counter-program, tak [size = 2]: [/color] [/size] undskyld,,, jeg mener 8051 tak igen

Der er en vis boblevand omkring denne begivenhed tæller. Du kan ikke bruge denne begivenhed tæller for optælling begivenheder hurtigere end 1/12th af ur til microcontroller. Jeg foreslår at bruge nogle eksterne counter & læse værdien fra den med jævne mellemrum. Slut den eksterne afbryder til bære af ekstern tæller. Lad mig se på min ryg op, et sted jeg har nogle gamle projekt, jeg gjorde for frekvens måling. Hvis jeg finder den, vil jeg uploade hele projektet med kildekode, skemaer også. Srinu

Hej Du kan bruge eksterne afbryde evne 8051 og skrive en simpel kode i interrupt service routin at tælle begivenheden.

Jeg ønsker blot at tælle den standard AC frekvens fra generator, til encure at frekvensen er 50 Hz, og for at stoppe GD i tilfælde af hastighedsoverskridelse, ...

Hej Fortæl mig, hvad sprog å / å bruge i dine programmer C, ASM, BASIC ...; hertil u mest ændre 50hz AC til firkantet bølge (ved en simpel Transistor SW) og slutte den til EX0 eller EX1 kilder 8051. Du skal aktivere eksterne intrrupt og sæt mode til kant udløse. bedre idé er at bruge af captuer mod af timer2 i 8052.

Hej mosavi, kan du sende mig kildekoden til begge tilfælde, takket

Du skal være vente. Jeg skriver det, så snart. regrads

Jeg har kun en idé, u kan bruge en timer som eksterne ur, og indlæse den med en prescaller. når det overflow, vil det stige en interrupt flag så u kan Händel det i interrupt har Kroatien routin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back