Leder du efter Low-Nuværende High-Efficiency isoleret strømforsyning

G

grieblm

Guest
Jeg har kigget på nettet og på dette forum for et design til en lav-strøm (0-25mA) 3V strømforsyning forsynes fra 8-30V. Sådanne leverancer skal være isoleret og har meget lav hvilestrøm (i μA området ville være dejligt). Output regulering er ikke nødvendig - Jeg kan bruge en lineær regulator - hvis det er nødvendigt. Nogen der har nogen ideer? Jeg kender den Maxim chip og har kigget på alle de Lineær Tech dele allerede.

Nå du skal bruge en SMPS og generelt er de ikke meget effektive ved lav effekt niveauer. Men mange controllere har afspærring stifter og hvilestrøm i uA området. Et hurtigt kig på lineære tech viser LTC1871, der har IQ på omkring 250uA og nedlukning strøm 10uA. Har du brug for det lavere end det?

Tak, men ingen af de lav-aktuelle Linear Tech strømforsyninger er enkeltstående . IC De påpegede, er et løft regulator - Jeg vil have en sorteper-mode regulator. Jeg havde ikke lyst til at gå der, men jeg kan have at designe mine egne.

Det kan bruges som en flyback controller. Den eneste reelle forskel mellem løft og flyback er, at der er en isoleret transformer i stedet for en spole, og en isoleret feedback netværk. Begge disse er uden for controlleren IC, så den registeransvarlige ikke rigtig pleje. Generelt en "flyback controller" er det samme som et boost controller, undtagen sin spænding feedback pin er opbygget anderledes at arbejde med optotransistor feedback. Men du kan gøre, at ændre sig med eksterne komponenter. Så dybest set er controlleren er ikke isoleret. Isolation kommer fra transformatoren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back