Leder du efter nogle ressourcer om DSPIC

S

sivaganapathy

Guest
im sidste års studerende, mit speciale handler om DSPIC. men jeg don, t nu hvor du skal begynde. kan nogen hjælpe mig? Jeg er begyndt at bruge MPLAB. men jeg har ikke idé om, hvad projekt jeg vil gøre ved hjælp af DSPIC. lave u har - nogle forslag - et websted kan vejlede mig (besite mikrochip) Jeg har brug for en guide. hjælpe mig. 10Q.

Hvis det er din første PIC du har valgt et temmelig avanceret familie. Den er designet til C og ikke en entry level PIC. Bedre off forsøger at lære 18F eller 16F PICs derefter flytte til et dsPIC.

Køb en bog om dsPIC, hvis du ikke ved nok om dsPIC du kan købe en evaluering bord fra Microchip, der er en masse projekter af Micrhochip, søge applikationer noter.

[Quote = sivaganapathy] im sidste års studerende, mit speciale handler om DSPIC. men jeg don, t nu hvor du skal begynde. kan nogen hjælpe mig? Jeg er begyndt at bruge MPLAB. men jeg har ikke idé om, hvad projekt jeg vil gøre ved hjælp af DSPIC. lave u har - nogle forslag - et websted kan vejlede mig (besite mikrochip) Jeg har brug for en guide. hjælpe mig. 10Q [/quote] Det kunne være det bedste sted at begynde at lære om DSPIC:. http://www.mikroe.com/en/books/dspicbook/00.htm

[Quote = sivaganapathy] im sidste års studerende, mit speciale handler om DSPIC. men jeg don, t nu hvor du skal begynde. kan nogen hjælpe mig? Jeg er begyndt at bruge MPLAB. men jeg har ikke idé om, hvad projekt jeg vil gøre ved hjælp af DSPIC. [/quote] Du vil skrive specialet på dsPIC eller du er på udkig efter en afsluttende projekt, der kan bruge dsPIC? Normalt tilgang er at træffe beslutning om et projekt, så udforske krav, og vælg en mikroprocessor / mikrocontroller / DSP i overensstemmelse hermed .. Hvilken slags sidste års studerende er du? Jeg har brugt en række af de dsPIC chips til mindre krævende Kalmanfiltre, for eksempel løb jeg en 6-tilstand augmented udvidet Kalman filter med 400Hz opdatering sats med et enkelt percision floating point beregninger, og det var ud over oversampling og digital filtrering af 10 analoge kanaler ved hjælp af A / D-interrupt plus SPI kommunikation ved hjælp af interrupt (dsPIC kører som SPI slave) .. ... Blot for at give en idé om, hvilken magt disse enheder kan levere, når der trykkes på max .. De er pæne udstyr til deres brug, men jeg synes virkelig du starter i den forkerte ende af tingene ved at vælge chip, før du vælger projekt, især på en sidste år afhandling .. Jeg fandt det meget nemt at lære og forstå dsPIC, men jeg havde PIC18 med MPLAB på skolen, og det var meget lig dsPIC med MPLAB trods af deres forskelle ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back