Leder du efter små motorstyring kredsløb

C

crunch

Guest
Ok, jeg skal skrive dette spørgsmål igen. Den sidste gang jeg postet dette kunne jeg ikke få en skematisk af et kredsløb, som jeg kunne bruge dette var enkel. Måske ved ikke ønsker denne ting at gøre så mange ting, det vil hjælpe. Jeg er ikke kender nok lige nu til at arbejde med PIC er osv. myre dette bør være en temmelig simpelt kredsløb, der kunne formentlig brugt en 555 eller sådan som jeg forstår en lille smule. Lige nu vil jeg ikke gøre det gøre for mange ting på én gang. Her er hvad jeg har brug for. 1. Jeg har en lille gearmotor, der er 6 volt DC. Ingen belastning er omkring 65 milliampere og med en belastning jeg kan få det op til omkring 90 milliampere. Jeg har en trykknap, og lad os sige, at jeg ønsker en ledet på og sidder ved siden af trykknap. Jeg trykker på knappen, og motorens aksel drejer 1 gang og stopper indtil næste gang knappen er trykket. 2. Samme scenario undtagen motoren kører i 30 sekunder og stopper først er trykket på knappen igen. 3. Samme scenario undtagen ingen kontakt til at skubbe. Motoren bare kører i 30 sekunder og stopper i 1 time og holder gentage de samme ting. Enhver hjælp er meget værdsat. Thanks, Mike [/img]

555 har source / sink strøm op til 200mA, så du bør være i stand til at køre din motor direkte fra sin produktion (pin3) .. OPTION1: du kan bruge 555 i monostabile konfiguration (se billedet nedenfor), og juster tid på en sådan måde, at motoren ikke kun 1 tur .. Anden mulighed vil kræve en vis form for aksel encoder bygget omkring optokobler eller en switch .. Option2: Samme 555 men tiden justeres til 30'erne .. Option3: Samme 555 med 30 sek tid og en anden 555 med en time tid, både forbundet i serie og loopes til at generere 30 sek hver time .. Regards, IanP

Timing motoren til kun udføre en enkelt rotation synes at være den enkle metode. Somthing gerne optocoupler eller endestop migh give mere præcise resultater, hvis det er nødvendigt. Cheers Slayer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back