Lille signal VS. store signalanalyse

O

Octago

Guest
Normalt når vi analyserer et kredsløb, er det lille signal model altid brugt til at forklare indgangsimpedans, gain ... etc Men faktisk indgangssignalet i et kredsløb er ofte forholdsvis store, og det er derfor ikke en "lille signal" længere. På dette tidspunkt kunne vi stadig bruge lille signal model til at forklare adfærd af kredsløbet? Hvis ikke, t [color = orange] han store signal analyse, der handler om DC driftspunkt og så videre [/color] kan ikke bruges til at forklare den komplette kredsløb adfærd? Så jeg spørger mig selv, hvornår er det lille signal analyse anvendes? når det store signal? og i så fald skal jeg bruge lille signal analyse og store signal ANALYSE henholdsvis?

Godt spørgsmål! Måske vil svaret ikke satisfiy dig, men der er ikke andet: Der er ingen vis grænse mellem små og store signal adfærd. Du skal angive den grænse selv - afhængigt af den fejl, du tillader. Være meget nøjagtig, allerede et indgangssignal af adskillige millivolt i bunden af ​​en BJT er ikke forenelig med små signal formler - hoewever vil fejlen være ubetydelig. En praktisk metode til at kontrollere, om man er i små eller store signal operation ville være at anvende en sinusformet signal på indgangen af ​​forstærkeren og til at analysere THD af udgangssignalet. Som sagt før, det THD tærsklen skal defineres af dig selv. Håber dette clarifiees en smule.

Hej, Så vidt jeg forstår problemet lille signal tilstand bruges i DC og AC analyse. Store signal modeller anvendes i tran-analyse. For eksempel når du simulere forstærker ac egenskaber Du kan anvende 1V til input og har tusindvis af volt på output, hvad der ikke er realistisk på alle. Dette er grunden til anvendelse lille signal model. Hvis du prøver at gøre tran simulering med input amplitude på 1 V forstærkeren vil surly mætte og output amplitude kan være maks. netspænding. Håber dette kunne hjælpe. Marcin

Jeg tror, ​​at dens ikke lide, at du ikke kan bruge store signal analyse hele tiden ... dens bare at de fleste af de gange de involverede beregninger går ud over, hvad vi kan klare ... og vi blikket mod lille signal analyse for at få et aproximate billede. Else ... store signal er det reelle billede (sandsynligvis thats hvorfor mange mennesker sige forbigående er gud!)

Small signal analyse er blot en lineær indbyrdes tilnærmelse af kredsløbet adfærd med AC signaler. Det er mere eller mindre præcis som skrive LVW og er virkelig praktisk værktøj i hånden analyse.

Hej, octago : På grund af mberesin 's svar er det nødvendigt at spørge dig, om dit spørgsmål er et generelle one eller har du kun vedrører kredsløbssimulering programmer?

Mit spørgsmål er bare et generelt spørgsmål quote = "LVW"] Hej, octago : På grund af mberesin 's svar er det nødvendigt at spørge dig, om dit spørgsmål er et [u ] generelle one [/u] eller har du kun henviser til kredsløbssimulering programmer? [/quote]

Jeg thinke samll signal analyse er meget praktiske værktøj, også uden for dit operativsystem point. Men hvis du gør, at du er nødt til at vide, at dine samll signalparametre som GM og Ro vil ændre sig, og du er nødt til at forstå, hvorfor og hvordan. For eksempel, hvis jeg vil vide, hvad Gain jeg har på min Output swing grænse jeg sætte transistor i denne tilstand kig på de små signal paramters og kontrollere forstærkningen. Du vil indse, at din gevinst er på vej ned, når du når den øverste eller nederste Limet af din Forsyningsspænding (det er fordi din Ro går ned) Så jeg kan lide det mere at tænke i samll signal model, fordi den er gyldig i alle regioner, men du nødt til at kende dine samll signal parametre er ikke konstante

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back