Lineære differentialligninger Løsning ved hjælp af opamp

R

RollingEEE

Guest
Hej, kan du hjælpe mig. Giv mig et diagram ved hjælp af opamps og passive komponenter til at løse for v (t) d ³ v / dt ³ + 2 d ² v / dt ² - 4 dv / dt + 2V = U (t), hvor spændingen U (t) er givet selv om nogle generator . oprindelige betingelser givet: v (t = 0) = 0, dv (t = 0) / dt = -2 d ² v / dt ² = 3, ved t = 0

Måske kan du forvandle denne tid-domæne differentialligning til Laplace s-domæne for at få systemet transfer funktion, dvs. U (s) / V (s) = s ^ 3 +2 s ^ 2-4s +2. Nu er den opgave, du skal udføre er at designe et system for at realisere dette TF hjælp avtive kredsløb. Med venlig hilsen! - San

kan du give mig noget eksempel / tutorial til gennemførelsen af et sådant kredsløb?

du bør gøre integrator, adder, trække kredsløb fra opamps.

[Quote = leohart] Find urself en lineær ciruit analyse lærebog [/quote] ha ha meget sjovt, jeg har Hayt Kemmerly Durbin, Boylstad, Coughlin og Driscol

Jeg tror, du er nødt til at gøre det med integratorer, da opdelinger er ikke-kausal (dvs. du kan ikke beregne den afledte i real-tid). Hvis du kan indstille de oprindelige betingelser, og har 3 integratorer, det ser ud som det skal være opnåeligt. Du bør se op nogle bøger på analog computere

Find noget om analoge computere. Dette er en meget gammel historie og godt kendt i 60'erne.

man bør gøre en tilstand plads realiseringen af denne differentialligning. Med sin relization du kan gennemføre det ved hjælp af kun integratorer, hugorme og vending forstærkere. Det er alt. Jeg sender dig en kort noter om analog beregning. Jeg anbefaler en bog for mere insigth af dette emne. Bogen er lineære systemer Kailath.

en af analog filter Technic er state ligning, der kan implementeres ved hjælp af opamp, men du skal omdanne tour ligning til tilstandsrum ligning jeg tror

switching kondensator kredsløb kan nemt abtain denne funktion.

hey tage Laplace omdanne af ligningen ... u ll get domæne ligning ... denne eqation u skrive i std for n tegne coressponding passive komponenter som kondensator for 1/s...etc u ll få indtryk af, hvordan banen ser ud ..

ah, hvordan kan jeg hente den bog, jeg er interesseret i idéen om analoge beregninger ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back