LLC resonant konvertere til billige SMPS i små mængder?

G

grizedale

Guest
Hej, har jeg ret til at antage, LLC resonant konvertere ikke er egnet til billige strømforsyninger i produktion i små serier.? trods alt kræver LLC høje toleranced resonant komponenter, da det er vigtigt at være meget sikker på den smukke nøjagtige resonansfrekvens, og høj tolerance LLC komponenter er dyre.

sikkert velegnet til billige strømforsyninger i store serier - Hilsen Orson indkøbskurv.

Men er du enig, at resonant kondensatoren skal være et godt toleranced høj spænding komponent, og sådanne komponenter er for dyrt for produktion i små serier ...... og en almindelig halv-broen ville være en bedre løsning? Også den resonante spole ("lækage") skal være meget stramt toleranced, og om dens en separat spole, eller en del af en "delt undertråd" transformer, dens meget dyrt .... alt for dyrt for små mængder til billige strømforsyninger . Som nævnt, helt sikkert den resonansfrekvens er nødt til at være temmelig veldefinerede? ... Så vil jeg konkludere, at LLC resonant konvertere enten til eksotiske anvendelser i små oplag (f.eks radar PSU er)-eller til høj volumen produktion kører, hvor stramt toleranced komponenter bliver billigere på grund af de store mængder .... er denne ret ?

Generelt for LLC konvertere du behøver ikke nødvendigvis flyve lige ved resonansfrekvens. Du kan under fuld belastning, og det hjælper, men du vil som regel opererer over fr. Hvis du fr er usikkert, så vil du bare nødt til at begrænse den minimale frekvens til den højest mulige fr. Dette er ikke optimal, vil din maksimale effekt være lavere, men det kan være acceptabelt. det største problem for lav volumen ville være transformer. Jeg tvivler integreret magnetisme vil være rentabelt på mindre volumen, men måske diskrete komponenter kunne arbejde ud, hvis du finder dem fra hylden.

mtwieg er korrekt, som du altid bør operere over resonans - den nøjagtige freq af resonante dele er ikke helt afgørende, ved hjælp af diskrete separat spole for at sænke Tx magnetisere L er en god idé, da det gør transformer mere gentagelig og med lavere tab ( ingen sløring flux til varme ledninger), vil dimensioneringen af L's og C for at give en smule mere end fuld kraft, så du altid får mærkeeffekt lige over resonans selvom dele er + / -5%. Regards, Orson indkøbskurv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back