LM2576 Power Supply

C

CMOS

Guest
Jeg ønsker at opføre et 0-30V/0-3A variabel strømforsyning
vha. LM2576-Adj omskiftet regulator.Jeg har fundet en metode til løbende kontrol af denne tilsynsmyndighed på EDN.Jeg behøver kun at bruge et potentiometer i stedet for R6 at ændre den nuværende.Indsendt her er skematisk af det.

Nu er spørgsmålet, hvordan kan jeg også optage spænding kontrol i samme kredsløb?
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Installere den normale feedback modstande og foretag toppen en justerbar.Det vil give dig mulighed for at justere spændingen ned til ca 1.2V.
Slut output i den anden opamp til FB pin gennem en diode, ikke direkte.Katoden bør til FB pin.

Er det hvad du mener?

Også er det muligt at gøre udgangsspænding til 0V?
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Ja,
det er præcis, hvad jeg mente.

Men jeg glemte at nævne noget andet: Den anden opamp bør arbejde som en komparator, til bunden af R6 bør være forbundet med en justerbar spænding, som vil give dig mulighed for at variere den nuværende grænse.Også, kan du blive nødt til at spille med værdien af R7.

Men nu tror jeg, at De forstår, hvordan kredsløbet vil køre så længe den nuværende er lav nok, produktionen af IC2A vil være lavere end den "aktuelle reference" (den justerbare spænding i bunden af R6).Så produktionen af IC2B bør lave og reguleringsmyndigheder holder spændingen konstant.

Når den nuværende stigninger sådan at produktionen af IC2A er lig med den nuværende setpoint, IC2B vil drive sin produktion høj og dermed vil give næring til en spænding i FB pin, forårsager reguleringsmyndighed til at nedsætte sin produktion spænding, hvilket mindsker strømbelastninger.Denne effektivt begrænser udgangsstrøm.

Det er ikke let at gøre produktionen går ned til nul.

VVV wrote:

Det er ikke let at gøre produktionen går ned til nul.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back