LM5576 spænding regulator National Instruments problemer

S

stevenendlos

Guest
HII Jeg forsøger at bruge LM5576MQH vol reg fra National at generere differnt strømforsyninger 5V, 3.3V, 10.8V,-5V .... Min belastningsstrøm (min) tages som 10mA. Mit input vol. er 15-45V ... baseret på, at mine inductor værdier calcuated og jeg får meget høje værdier, såsom 820uh for 5v, 470UH til 3,3 osv. .. rampe kondensator værdier er 6800pf for 5v, 2700pf for 1.8V. .... (mysto) .... Jeg er endnu ikke til at teste brættet, men ikke rigtig sikker på, om det kommer til at arbejde! ... hvad ville du foreslå .... Er disse værdier ok ... bortset fra disse værdier, resten af ​​komponenterne er meget lig den underprogrammet dataarket tak, Steve

Disse induktanser synes høje. Hvordan har du beregne dem, og hvad er din bestemt driftsfrekvens?

Jeg calclated dem baseret på formlen i databladet! l = Vout * (vinmax-Vout) / i-ripple * 300kHz * vinmax Vout = 5v vinmax = 45V i ripple = 2 (min belastningsstrøm) = 2 * 10mamps

Ja, vil få sådan en lav rippelstrømmen kræve en enorm induktor. Du har sandsynligvis ikke behøver at bo i kontinuerlig ledning med let belastning, så du kunne tåle meget mere rippel. Generelt jeg gå til Iripple på mellem% 15 og 40% af fuldlaststrøm.

Okay jeg fik det ... Men er det vil være et enormt problem? ...... Den ting er rampe kondensator værdier meget meget meget store ... 6800pf for 5v (sice det er baseret på inductor værdier) osv osv. ..... gør det

Du bør basere rampen kondensator værdi på inductor værdi, du faktisk bruger, ikke induktoren værdi anbefalet af databladet. Hvis du mulighed for øget ripple, kan du bruge en mindre spole og din Cramp vil også være lavere. Jeg kan ikke se noget galt med at operere i diskontinuerlig conduction mode for denne controller.

Thanks .. Ill fortælle dig testresultaterne ..... sandsynligvis i en dag eller 2 ...

Hej, jeg bruger LM5576QMH vol regulator og forsøger at få +5 V, 3.3,1.8 på udgangen. Når o / p vol blev observeret på rækkevidden, har jeg fundet en meget stor krusning. Kunne du foreslå mig hvad jeg skal ændre i min ckt? Ifølge mig, burde problemet være enten til de udgående kondensatorer eller den anvendte inductor. Jeg brugte en meget stor spole i for at kompensere for den belastning strøm. Min strømbelastninger er meget lille (10mA). Jeg har vedhæftet min skematiske ..... venligst foreslå mig nogle ændringer.
[color = "# FF0000"] Det ville give mere mening at fortsætte denne diskussion i samme tråd i stedet for en ny, tråde flettes [alexan_e] [/color]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back