LNA målinger ved hjælp eneste netværk analysator

C

carbon9

Guest
Hej, jeg har implementeret en LNA hjælp Sirenza er SBB-5089 MMIC på FR4 bord. Jeg har adgang til et netværk analysator i universitetets laboratorium indeholder HP 5071 netværksanalysator. Jeg ønsker at måle LNAs støjtal kun bruger nettet analysatoren. Er det muligt? Thanks

Jeg ikke tror det. VNA bruges til små signal respons kredsløb. Det bruger en sweeped CW signal og detektorer til at evaluere S parametre. Støj tal er målt med en god præcision med en støjkilde og Y-faktor metoden, så du skal bruge en modtager (typisk et spektrum analizer eller et særligt instrument) til at gøre det. Jeg håber det kan hjælpe. Mazz

nogle VANS af anrtisu har støjtal measuetns, men hvis u ønsker at måle NF brugen NF meter Agilent så ur VNA er ikke nok khouly

hvad er prisen for NF meter (fra flere leverandører)?

SBB-5089 MMIC har høje NF, det er ikke godt for LNA.Use SPF-5043Z med NF = 0.8dB og freq = 100-4000MhZ, ind / ud 50 ohm matchede! Det er 28K $! Er der nogen lave omkostninger NF Meter (omkring 5K $)?

5 K støjtal meter, jeg tvivler på det u kan søge efter brugte elementer, men ny, vil det være svært khouly

Tak for alle svar. Jeg vil nu søge efter en billig NF meter. Thanks

Hvis du har en god spektrum analysator, kan du "bygge" din egen NF meter købe kun støjkilden, og en støjsvag forforstærker. Som NF meter bruger Y faktor metoden, baseret på en høj temp / lav temp støjkilden, kan du manuelt måle det (eller gennemføre en software i Labview, for eksempel). Se Agilent application notes for detaljer, hvis de er interesseret. Mazz

[Quote = carbon9] Hej, jeg har implementeret en LNA hjælp Sirenza er SBB-5089 MMIC på FR4 bord. Jeg har adgang til et netværk analysator i universitetets laboratorium indeholder HP 5071 netværksanalysator. Jeg ønsker at måle LNAs støjtal kun bruger nettet analysatoren. Er det muligt? Tak [/quote] Svaret er nej, det er ikke muligt. men ... hvis du har til rådighed en støj generator, hvis din VNA, kan gå i modtager tilstand, hvis din LNA nok har få til at maskere støj VNA den manuelle skift, kan støjmålingerne prøvet, men det er et tænkende spekulation. Under alle omstændigheder, ved måling NF årsagerne og kilderne til usikkerhed er næsten uendelige. Mit forslag er, hvis du ikke har en NFA og du kan ikke købe, den mest billigere måde er at låne det for den periode, du planlægger at bruge.

du kan måle NF med et netværk. 1. tilsluttes netværket for en S21 test. 2. Tilslut LNAs output til port 2. 3. meaure støjniveauet. 4. Tilslut LNA til DC. 5. måle støjen stiger, det er G + NF, du ved, G, så du kan udlede NF. 6. Hvis du ikke kan se en støj stigning er det becuse netværket har en høj NF, hvis det er tilfældet tilslutte en henvisning LNA mellem din DUT og havnen. Du bør også bruge en lav RBW. nyde

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back