LNA selvstændige excitate og receiver følsomhed fattige

H

helen.liu

Guest
Hej alle,

Jeg vil gerne vide, hvordan man kan bedømme, om LNA er selvstændige excitated?
Jeg designe CDMA mobiltelefon, følsomhed er meget lav i nogle kanal, kun-100dBm, og nogle kanal er normal, om-108dBm, dette er i B2, før B2 følsomhed er meget god, og der er ingen ændring fra B1 til B2, undtagen tilføje jorden VIAS omkring Modtagers chipset.(LNA er integreret i opsamlingsskålen chip)
Jeg mener, at dette måske skyldes LNA selvstændige excitated, men jeg ved ikke, hvordan man dommer?og hvad vil få LNA selvstændige excitated?

Jeg tror receiveren debug er meget vanskeligt, fordi signalet er meget små, andre skal du give mig nogle råd til debug receiveren?
nu, at telefonen er i produktion.og senstivity af nogle telefoner også har problemet, så ved jeg ikke, hvordan man kan finde problemet, og jeg har ingen idé om det.

u kan kontrollere, hvis der er nogen oversvingninger af falde i ur modtage båndet,

den nye chipsæt indeholder alle receiveren blokke, så u nødt til at tjekke den grænseflade, som matcher netværk mellem LNA og SAW komponenter.

også kontrollere, om sheilding

Khouly

Er usædvanligt støjdirektivet figur af samme LNA til at være forskellig i de forskellige kanaler.NF kunne gå op og ned i samme RX band, men ikke i de forskellige kanaler.
For disse kanaler sandsynligvis får du RX de-følsomhed fra et andet sted (BB, digital behandling, spurious, etc)

Khouly og vfone, tak for dit råd.

nu
vil jeg gøre nogle forsøg, og jeg fandt problemet var forårsaget af den RX chipset, jeg har ændret RX chipset, følsomhed er ok, og jeg satte fattige sensitivy rx chipset på et godt bord, god bord følsomhed er dårlig.

Jeg ved ikke RX chipset hvordan årsag følsomhed fattige, og jeg ved ikke, hvordan man kan finde årsagen, og hvordan man kan teste det?

MMM betyder dette, at dette er en beskadiget chip.hvis antallet af beskadigede chips er høj og behovet for at tjekke procedurerne for håndtering af disse chips.khouly

Jeg har et spørgsmål.
Hvis chippen er beskadiget hhow kan det fungere?Jeg mener det bør ikke reagere på det indgående signal ret?
Jeg formoder chippen har bred vifte af tolerance.

Hi helen.liu,
Har du den charectozation Tréport af RF chipsæt?
middelværdi over temp, spænding, frekvens osv.

Khouly har ret.Der
er nogle harmoniske af ansporer falde i dårlig bands.Dette er meget almindelig i RF chips men meget svært at kontrollere.
Jeg tror, du kan gøre noget ved det nu undtagen omdesigne chippen på den betingelse, at de fremmer betragtes tenderly.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back