LO dBm

S

STOIKOV

Guest
i blandere 'motiver, som jeg har læst i bøger eller papirer, at LO er angivet i dBm. Det betyder dB i forhold til miliwatts på 50ohm belastning eller dB i forhold til milivolts? antage, at LO er en firkantet bølge.

dBm er magt, og vi er ligeglade med om impedans. Så, telefon ingeniører tror 0 dBm svarer til 0.775Vrms til 600 ohm systemer, mens RF ingeniører tror 0 dBm svarer til 0.225Vrms for 50 ohm systemer. Du kan nemt konvertere dBm til magten: 0 dBm = 1mW 10dBm = 10mW 20dBm = 100mW 30dBm = 1W 2MW = 3dBm 4 mW = 6dBm 20mW = 13dBm Jeg håber du forstår min pointe. SH Woo

For sinusformede signaler i 50 ohm-system, P (dBm) = 10 * log (Vrms * Vrms * 1000-1050), hvor Vrms = Vpeak / √ 2

Nu er det klart for mig, at dBm er magt henvises til 1 mW med en belastning på 50Ω i RF-systemer. Men nu min tvivl er i en firkantet bølge VCO jeg har, der leverer en mixer. LO havn denne mixer er ikke 50Ω, er en højere impedans, fordi er kapacitiv (porte MOS). Så i dette tilfælde, hvordan jeg kan angive styrken i min VCO?

Jeg spørger mig selv, om du vælger det LO effekt at købe VCO, eller du er designer / buidling én. Hvis LO er fodret med en meget høj impedans-port, kan du tilføje 50-ohm shuntmodstand at sikre indgangsimpedans blanderen er kontrolleret tæt på en fast værdi. Selvfølgelig er kraften i firkantbølge forskellig fra sinus. Hvor ren er den firkantbølge? Det er svært at lave høj frekvens firkantbølge. Hvordan ville du ønsker at måle kraften i firkantbølge? Power meter? Spectrum Analyzer? RF-spænding sonde? Hvordan vil du have til at bestemme optimale LO-niveau? Hvis den er lav frekvens, siger 10KHz, kan du angive spids til spids spænding målt med en høj impedans omfang sonde. Af den måde, har du nævner din frekvens? SH Woo

Mixere ikke fungerer godt med firkantede bølger, som LO signal. Det er fordi en mixer er temmelig meget en analog sampler, og hvis du ikke giver det en sinusbølge på LO-porten kan lide det ønsker at se, bliver prøveudtagningen funktionen skruet op. Så din originalkilden spørgsmål svarer til at spørge "hvad miles per gallon ikke min bil, hvis jeg bruger majssirup i stedet for gas i tanken"! Svaret er simpelthen, hvem ved, om du overhovedet kan få bilen startet, endsige en specifik detalje som miles / gallon.

Jamen, jeg er ikke sikker på, at jeg tror firkantbølge er ideel til at skifte, da det giver maksimal hældning og dermed mere ideelt at skifte, hvor nær ideelle skift giver i det mindste bedre støj og bedre linearitet

Blanderen havnene som regel gerne se godt impedanstilpasning, 50 ohm eller på anden måde. Så vidt angår gennemsnitlige strømmen går, kan du referere tilbage til definitionen af gennemsnitlig effekt; Pavg = [1 / (T * R)] * ∫ | f (t) | ^ 2dt, integreret over perioden T, og divideret med R. LO-porten, når der køres med en sinusoid, ville rette op på LO-signal, og i den proces, harmoniske af LO genererer. Hvis du starter ud med en squarewave som LO-drev, da firkantbølge er rig på overtoner, kan du opleve forringelse af ydeevnen i IMD og harmonisk afvisning af blanderen.

Hvis du forstår samplere, ville du indse, at du prøver en sinusbølge med en lang pulsewidth (din squarewave), og annullerede derved de fleste af de sinuskurve spænding. Du er nødt til at prøve med et spyd, som er en slags af, hvad toppen af LO sinuskurve er.

En mixer er ikke en sampler. En firkantet bølge gøre en fremragende LO - det væsentlige skifter polariteten af RF-signal. Dette giver en højere konvertering få, mindre støj og lavere LO gennemføring, end hvis du brugte en sinusbølge LO. Det er derfor højt niveau diode-ring mixere udføre så godt. LO sinusbølge bliver klippet ind i en firkantet bølge.

faktisk sinsuidal LO ikke prøve, og resultatet af skift med en sinosoidal bølge skal IFout = SGN (LO) * RF, hvilket betyder, at u er at gange med en firkantet bølge allerede, men at give den langsomme hældning sinosoidal gør ikke ' t perfekt kontakt og dermed det giver mere støj og lavere linearitet [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 minutter: [/color] [/size] og om de mere harmoniske, er dette heller ikke sandt, som for perfekt skift ved en sinusbølge u får SGN (LO), som allerede er et firkantet bølge og dermed har samme harmoniske hvis u brugt en firkantet bølge fra det første sted

Rektificeret sinuskurve har endda harmoniske, firkantet bølge, der har storhed og fald tid har både lige og ulige harmoniske.

biff44: Gå tilbage til skole!. Sætte en firkantet bølge ind i en mixer er fint. Alle blandere, der arbejder i den mættede regionen dioder eller FET er så en firkantet bølge ikke kun hjælpe dig og ikke give problemer. Normalt mennesker bruger ikke firkantede bølger siden dens vanskelige at gøre en god firkantbølge ved høj frekvens. Vil arbejde, men reducere din magt 2 dB og din fine!. Paul.

Hej, h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=132888 dette link virker ikke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back