Log svar selv harmoniske

O

Old Nick

Guest
Log svar selv overtoner.

Hej, jeg leder efter en måde at matematisk bevis for, at en sinusbølge multipliceret med en logaritme (sinusbølge modulerede lys - logaritmisk pixel) vil medføre forvridninger i sinusbølge (de skævheder, der kun selv harmoniske).Jeg ved, jeg kan gøre dette med en FFT, men jeg vil gerne finde en mere elegant bevis, der forklarer, hvordan den logaritmiske resonse indfører disse selv overtoner.Henviser til en FFT bare undersøger en bølgeform og returnerer det indhold.
Min matematiske færdigheder er desværre ikke op til dette selv.

Skål,

Nick

do you mean forvrængning i sinusbølge generatorer fra logaritmisk udformningen af ordninger???jeg dont forstår, hvad du mener med sinusbølge multipliceret med en logaritme.det gør ikke giver mening at fortolke den bogstaveligt som log (a) * sin (t), hvor a er konstant ...

cedance.

cedance skrev:

do you mean forvrængning i sinusbølge generatorer fra logaritmisk udformningen af ordninger???
jeg dont forstår, hvad du mener med sinusbølge multipliceret med en logaritme.
det gør ikke giver mening at fortolke den bogstaveligt som log (a) * sin (t), hvor a er konstant ...cedance.

Old Nick,
Som jeg forstår den situation, du har en forstærker med en logaritmisk overførsel funktion.Indgangen er møntet på at være et sted i midten af overdragelsen funktion, idet logaritmen af et negativt tal findes ikke.Ignorere DC del af produktionen, vil outputtet med en sinusformet indgang kan hverken selv eller ulige.Med andre ord, hvis x er den indgang, f (x) ≠ f (x) og f (x) ≠-f (x).Et signal af denne art har både lige og ulige harmoniske.
.
Hvis man på den anden side, er du kører sinusformet input gennem en forstærker, der har lige logaritmisk gerne svar for både negative og positive input, så produktionen vil være mærkeligt, (f (x) =-f (-x)).Med andre ord vil den positive effekt være et spejlbillede af den negative udgang.Under disse betingelser, er det output forvrænget, men symmetrisk.Symmetriske bølgeformer har kun ulige harmoniske.
Hilsen,
Kral

Skål,

Pixel er afsløre (SINEWAVE) moduleret lys, og naturligvis er der ikke noget sådant som-ve lys.Amp konverterer photocurrent i en spænding, og har en logaritmisk respons.

Jo større graduering dybde, jo større forvridning på output, (udfladning toppen af SINEWAVE), der giver en ikke-Symetric output.Jeg bruger en 4-fase lock i amp etc til Demodulation.Dette 4-fase algoritmer ikke annullere ulige harmoniske, men cancle de Evens.Og jeg er 99,99% sikker på, at der ikke ar nogen ulige harmoniske blive tilføjet som ikke møder op, når output er demodulerede, og den bølge er ikke symmetrisk hvilket også antyder endda overtoner.Jeg vil bare gerne være i stand til at bevise dette matematisk, snarere end blot at vise det med grunde fra simulering / eksperiment.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back