Long Width, 4:1 nuværende spejl layout

Y

ytass

Guest
Hej alle,

De fleste transistor layouts i lærebøgerne er kun med W / L> 1 layouts.For god matching, bruge de interdigitated fingre.For en aktuel spejl layout, kan man foreslå en god layout topologi, hvis W1/L1 = 4 / 20 og W2/L2 = 1 / 20?
Jeg er ikke sikker på hvordan man kan løse dette problem.

Mange tak for dit råd.

Skål

På nuværende spejl forholdet mellem transistor størrelse er det eneste spørgsmål.Hvorfor du vælger denne form for størrelse?

Hvis du designer lav effekt kredsløb.Jeg tror du stadig layout gerne finger.Bredden er finger i W / L> 1 transistor, men i din transistor længde er finger.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

JarryZhao, mange tak for jeres foreslog layout, har det hjulpet mig med at forstå, hvordan man designer lang længde nuværende spejl ratio.

Laglead, jeg bruger en W / L <<1 som mit kredsløb er en low-power med lav båndbredde (10kHz) forstærker.Det er lav frekvens, fordi jeg har brug for at forstærke biopotential signaler.Det skal være energibesparende, da det vil blive indlejret i det menneskelige legeme som en del af en ASIC.

Cheers alle!

Som min ansøgning er for lavt niveau signaler, bør jeg placere vagt ringe rundt til alle mine funktionelle blokke, dvs alle diff par, alle nuværende spejle osv.?

U kan sætte vagt ringe omkring alle, men du bør gøre bedre brug en magt eller GND kun for vagt ringe.Vagten ringe magt kun for vagt ringe, ikke tilslutte kredsløb.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back