Looking for integreret miljø for IC design under Linux

Z

z17us

Guest
Jeg fandt i dette forum nogle opslag om EDA værktøjer under Linux.Men kan nogen give mig et struktureret svar Hvilke værktøjer er tilgængelige (simple og komplekse)?Som sælgere give hele integreret miljø (fra øverst til nederst) for at lukke designcyklussen, og hvilke der giver lige substituerbare stykker af strømmen (Skema, krydderi, layout osv.).Dvs:

1.Integrerede miljøer:
2.Skematisk Capture:
3.Spice (analog og / eller blandede signaler) simulation:
4.Digital simulation og syntese; Verifikation:
5.Analog Layout (inkl. DRC, LVS, SVS):
6.Sted og Rute:

Eventuelle yderligere bemærkninger er velkomne.

Ja, faktisk et rigtig godt spørgsmål.Jeg
vil også gerne vide, hvis et sådant miljø findes på nuværende tidspunkt.

næsten alle eda sælgere give deres værktøjer til Linux-platform, nogle er fra bunden til toppen, men sammenlignet med dem under UNIX, disse værktøjer under Linux er ikke stabile og havenot blevet almindeligt accepteret af industrien.

Tak Byron,

Det var præcis, hvad jeg ønskede at vide, så godt.Hvilke værktøjer er mest pålidelige og kan håndtere konkrete projekter, ikke bare for sjov.

tjek på h ** p: / / w **. dydsmønster-ic.com.de har nogle linux værktøjer

Ja,
det er sandt, at valget af redskaber afhænger af støberier.De giver de modeller, de biblioteker (digital og analog), teknologi-filer, osv., osv. Men det er også sandt, at de kan tilpasses til næsten ethvert redskab.Dvs. du kan nyindspilning / genanvende de symboler (transistorer og standard celler), lægger deres modeller, importere Technology fil til næsten enhver indretning værktøj osv.
Dvs. du har et valg til en vis grad.Sandsynligvis din virksomhed allerede har gjort sit valg.Men hvad jeg m leder efter, er en integreret miljø til brug i hjemmet (naturligvis, at ikke, t betyde simple opgaver eller enkle værktøjer).Det betyder en optimeret arbejdsmiljø, med et minimum af forskellige værktøjer (godt, så meget som muligt), pænt integreret sammen.Forhåbentlig det sa løses opgaven.

Jeg ved, at kadencen,
vejlede og Synopsys har porteret deres værktøjer (IC, LDV, IC-Station, kaliber, Design Compiler, fysisk Compiler osv.).Jeg ved også, at Laker er blevet porteret til Linux også.Jeg ved ikke, hvis industrien ikke er villige til at støtte Linux siden EDA virksomheder hævder at have en incresing interesse i den (det er derfor, de flyttede om i porting deres værktøjer til det).Som for bugs, to ting skal tages i betragtning.Først når vi taler om Linux vi taler om mange forskellige distributioner.Det er meget vanskeligt at opbygge produkter til at arbejde bug-fri i dem alle.Andet oprindelige udgaver nogle gange har "modenhed" bugs.

Tak geconom,

Men ved du, hvilke versioner af Linux understøttes?

[citat = "geconom"] Jeg ved, at kadencen,
vejlede og Synopsys har porteret deres værktøjer (IC, LDV, IC-Station, kaliber, Design Compiler, fysisk Compiler osv.).Jeg ved også, at Laker er blevet porteret til Linux også.Jeg ved ikke, hvis industrien ikke er villige til at støtte Linux siden EDA virksomheder hævder at have en incresing interesse i den (det er derfor, de flyttede om i porting deres værktøjer til det).Som for bugs, to ting skal tages i betragtning.Først når vi taler om Linux vi taler om mange forskellige distributioner.Det er meget vanskeligt at opbygge produkter til at arbejde bug-fri i dem alle.Andet oprindelige udgaver nogle gange har "modenhed" bugs. [/ Citat]

Den nyeste Synopsys 2003,03 Suite er kvalificerede til RH8, RH7.2

Redhat er den dominerende distribution.Jeg foretrækker 7.3.8.0 har indesluttet nogle problemer, og hvis du er uerfaren kan du opleve problemer med at overvinde dem.Jeg kender ikke noget (har ikke prøvet det) omkring 9.0 som netop er blevet frigivet.

At få dem ftp://ftp.redhat.com, http://www.linuxiso.com, http://www.linuxiso.org og mange, mange flere spejle (gratis).

geconom wrote:

Jeg ved, at kadencen, vejlede og Synopsys har porteret deres værktøjer (IC, LDV, IC-Station, kaliber, Design Compiler, fysisk Compiler osv.).
Jeg ved også, at Laker er blevet porteret til Linux også.
Jeg ved ikke, hvis industrien ikke er villige til at støtte Linux siden EDA virksomheder hævder at have en incresing interesse i den (det er derfor, de flyttede om i porting deres værktøjer til det).
Som for bugs, to ting skal tages i betragtning.
Først når vi taler om Linux vi taler om mange forskellige distributioner.
Det er meget vanskeligt at opbygge produkter til at arbejde bug-fri i dem alle.
Andet oprindelige udgaver nogle gange har "modenhed" bugs.

Unix er arbejde stabilisering i du arbejder.
Brug PC det kan køre severl dag.

Jeg bare venter på folk til at sende nogle links til download eda værktøjer til Linux.

Her er IC design værktøj link: GPL
http://www.staticfreesoft.com/index.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back