Loop Antenne Radiation mønster

P

pzak

Guest
Hej alle!
I'm designe en lille cirkulært loop antenne (enkelt tur) i CST MWS.I er bare meget forvirret over den stråling mønster
Jeg får.Jeg
har læst i lærebøgerne, at stråling mønster af loop antenne er som en dipole og skal være i flyet af antennen, dvs retning af max stråling er ikke gennem loop.Men hvad
jeg får er den nøjagtige opposite.I har vedlagt en printscreen af den i pdf-filen nedenfor.

Også, at tilfredsstille den lille løkke betingelse, jeg konstrueret det således, at dens diameter er lambda/10: f = 1 GHz => Lambda = 300mm => radius = 15mm
men anden resonansfrekvenserne hyppigheden er på omkring 2.7GHz?

Jeg forsøgte at øge dimensioner, således at resonanskredsløb frekvens er reduced.It gjorde, men det aldrig overholdt den lambda/10 reglen (det var ikke det, jeg forventes at blive).For eksempel for en radius på 47mm, resonansfrekvenserne frekvens 875MHz.

Enhver hjælp er meget værdsat.

Skål
pari

Serwis Sagio.pl złożył skargę do prokuratury na pięciu użytkowników portalu Chomikuj.pl. Zarzuca im kradzież 141 utworów oraz ich udostępnianie w celach czerpania korzyści majątkowych. Wkrótce okaże się czy wspomniana piątka stanie przed sądem. Przeczytaj całą wiadomość na <a href="http://www.idg.pl/news/371771/Ruszy.proces.przeciwko.uzytkownikom.chomikuj.pl.html" target="_blank">idg.pl</a>

Read more...

Jeg kan ikke se, hvordan en resonans ved lambda/10 kunne nås uden yderligere tuning elementer.Den Indgangsimpedans kan ikke reel.

Også den maksimale stråling retning vinkelret på løkke, som overholdes, kan konkluderes fra enkle symmetri overvejelser.

PS: OK Det
er rigtigt, for den magnetiske nær området.Far område stråling retning er i loop's fly, med en nul normal til sløjfen.Men hvis du gør sløjfen større end lambda/10, det handler mere som en foldet dipol og få
har en helt anden stråling mønster.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back