Low noise forstærker design med-10dB vinde?

R

Ruritania

Guest
Hej, kolleger,

Er der nogen her har erfaringer med at designe LNAs med negativ gevinst gerne -10 ~-20dB og holde indgangsimpedans handler på samme tid?

Eller har du nogen forslag eller henvisninger?

På forhånd tak.
Ruri

Jeg kan ikke se en grund til, hvorfor en passiv dæmperen bør ikke passer til kravene.Der er ikke brug for en LNA med negativ gevinst, at min mening.VGA-programmer kan naturligvis indeholde negativ gevinst i det vinde sortiment, men de har en positiv gevinst LNA i front, som regel.

Altså, du ønsker at designe en Low Noise Attenuator.Jeg ll tænke over det.

Ruritania skrev:

designe LNAs med negativ gevinst gerne -10 ~-20dB

Det er noget vrøvl, bør LNA give gevinst, og tilføje mindst støj.

ur taler om Attenuator, ikke forstærker

Khouly

Ruritania forklare Deres krav, passer til det, til hvad, Har du brug for dæmpning kun?

Mange tak for dit svar, gutter.Jeg er ked af at jeg ikke uddybe mine krav.

Det er fuldstændig rigtigt, at LNA skulle vinde og lav støj generelt, men i nogle tilfælde, for eksempel med store signaler input bør LNA kunne skifte lave vinde tilstand for linearitet overvejelse.Kort sagt, med meget store signal input, skal LNA at være en Attenuator, i stedet for forstærker, siger-10dB gevinst eller endnu mindre.

Så, hvad jeg ønskede at bruge den samme kredsløb med høj gevinst tilstand, og holde input matchende ting uændret, Swith LNA-10dB dæmperen.

Håber, at min beskrivelse er klart nok for dig denne gang, og tak.
Ruri

have a cryogenic attenuator that attenuates but produces little noise.

Nå kan
du få en kryogene dæmperen, der dæmper, men producerer lidt støj.Disse bruges i støj figur målinger og kunne sikkert have brug i områder som radiometri hvor du vil øge din dynamikområde uden at øge støj.

Hvis man antager, at kryogeniske køling er ikke tilgængelig for den nævnte ansøgning, enten en lyddæmper, der opererer ved stuetemperatur eller en LNA bypass skifte synes at være den eneste mulighed.Højtydende instrumenter som frekvenser analyzers for det meste ved hjælp af RF-relæer, undertiden skifter dioder eller MOS swtches for reducerede krav.

Hvis jeg får billedet til højre, jeg tror du opsummerede det rigtige.LNA er kun nyttig, hvis det modtagne signal er lille nok til, at forstærkeren opererer i lineær tilstand.De andre muligheder er:

1.Signalet er meget stor.Dette kan ske, hvis modtageren og senderen i et trådløst system, for eksempel er meget høj.I dette tilfælde det modtagne signal er meget stor, signal
/ støjforhold meget højt, og du rent faktisk foretrækker at dæmpe først.Men du har ikke noget imod, at signalet er godt nok som sådan.
2.En foruroligende signal er meget stor.Så bliver det vanskeligere, fordi det kan skabe intermodulation på den (små) signal, du forsøger at modtageren.Det er derfor, først og fremmest skal du have en god RF afvisning filter.For det andet for in-band-signaler, der i virkeligheden håndteres af standardisering af de kommunikationssystem.Den smarte fyre af alle disse fiks IEEE udvalg sidde sammen og forsøge at finde alle de forskellige scenarier for den kanal, og dermed modtage styrke.Modtageren skal være i stand til at håndtere alle scenarier.

Måske er det et vildt gæt, men arbejder du på multistandardudstyr modtagere?Fordi det er her det sjove begynder: Ingen RF afvisning filter, og store uønskede out-of-band Sporer kan eksistere.Den eneste konklusion, at så er at bruge en lineær LNA forbruger meget strøm, der kan håndtere store blokerer signaler.

Jeg håber dette kan hjælpe lidt.

y kan bruge en simpel LNA med variabel Udgangsimpedans distribuere spænding.Tilføjes efter 43 sekunder:det er sandt, og jeg er klar over det.

hej
du kan afprøve LNA med by-pass switch, der som få af-6dB når dens i by-pass mode.

site for LNA with by pass

tjekke avagotech hjemmeside
for LNA med by-pass

tak
kumar

Efter min opfattelse vil topologi være
LNA kaskade med en række attenulator.
Ved højere input beføjelser, vil attetnulator start.
Vi behøver ikke at bekymre sig om NF på denne sag, da signalet er for stærk i forhold til NF.

Hvis du har yderligere spørgsmål, bedes du spørge.

VGA = Variable Gain forstærker vil passe til dine behov med en AGC loop.Otherwise, kan forstærkeren ikke forstå, hvor meget signalet er ankommet sit input, og det kan ikke se, hvor meget intermodulation vil blive produceret.
LNA AGC system bør overvejes.

Berigtigelse af mit eget svar ovenfor,
Til min forstå, vifte dæmperen er AGC.
Citat:

at this case as the signal is too strong when compared to the NF
.
Vi behøver ikke at bekymre sig om NF
på denne sag, da signalet er for stærk i forhold til NF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back